Recensie: If there’s no tomorrow van Jennifer L. Armentrout

Recensie: If there’s no tomorrow van Jennifer L. ArmentroutIf there's no tomorrow by Jennifer L. Armentrout
Published by Harlequin teen on 5 september 2017
Genres: young-adult
Pages: 384

Lena Wise is always looking forward to tomorrow, especially at the start of her senior year. She's ready to pack in as much friend time as possible, to finish college applications and to maybe let her childhood best friend Sebastian know how she really feels about him. For Lena, the upcoming year is going to be epic—one of opportunities and chances.

Until one choice, one moment, destroys everything.

Now Lena isn't looking forward to tomorrow. Not when friend time may never be the same. Not when college applications feel all but impossible. Not when Sebastian might never forgive her for what happened.

For what she let happen.

With the guilt growing each day, Lena knows that her only hope is to move on. But how can she move on when her and her friends' entire existences have been redefined? How can she move on when tomorrow isn't even guaranteed?

Dit boek, jongens dit boek….het onderwerp is zo actueel dat je het daarom alleen al eigenlijk zou moeten lezen! Jennifer L. Armentrout is in record tempo één van mijn favoriete schrijfsters geworden. De manier waarop zij schrijft vind ik persoonlijk gewoon geweldig en erg prettig! Ik heb vorig jaar het boek The problem with forever gelezen en ik weet nog dat ik in een diepe leesdip zat, maar dat boek moest ik gewoon telkens weer oppakken.

Het boek is opgesplitst in drie delen, yesterday, today en tomorrow

Maar goed terug naar dit prachtige verhaal, je begint in het ziekenhuis, je weet niet wat er gebeurd is maar langzaam aan wordt het ontrafeld. Na de proloog krijg je yesterday en dit is opgedeeld in verschillende hoofdstukken waar je dus het leest over de dagen voordat Lena in het ziekenhuis is beland. Een belangrijk deel van het boek, want dit zorgt ervoor dat je gevoel krijgt voor de personages en dat je gaat vrezen voor wat er gaat komen.

Dan today, het moment dat je er eigenlijk achter gaat komen wat er nu precies gebeurd is en welke gevolgend dit heeft voor de personages. Ik vond dit gedeelte van het boek echt het meest indrukwekkende gedeelte, het was zo intens. Je wordt letterlijk meegesleept in het verhaal en alle emoties die er bijkomen, ik heb het boek af en toe echt even dicht moeten doen en even moeten zuchten voor ik verder kon. Maar dat maakt dit boek ook zo goed. Het voelt niet als een verhaal, het voelt alsof dit echt gebeurd zou kunnen zijn en dat is echt knap! Het verhaal dat verteld wordt is erg actueel en ik denk dat dit heel slim gedaan is. Jongeren zullen zichzelf er in herkennen en ik als ouder wordt even met mijn neus op de feiten gedrukt als zijn mijn kinderen nog niet zo oud. De manier waarop de emoties beschreven zijn in dit boek voelen gewoon goed en echt aan. Je kan je voorstellen dat deze reacties plaatsvinden na wat er gebeurd is. Je kan je voorstellen dat de omgeving op een bepaalde manier reageerd. En het laat heel goed zien hoe het er aan toe gaat in een klein plaatsje.

Dan het laatste deel tomorrow, is dit er nog wel of niet? Dat ga ik niet verklappen natuurlijk want dat zul je zelf moeten gaan lezen.

Maar neem van me aan dat je een grote bak ijs of chocolade nodig hebt tijdens en na dit boek!

Recensie: Val voor mij van Jennifer L. Armentrout

Recensie: Val voor mij van Jennifer L. ArmentroutVal voor mij by Jennifer L. Armentrout
Series: Wait for you #4
Published by Z&K on 5 april 2016
Genres: New Adult, romance
Pages: 332
four-stars

Barvrouw Roxy is al sinds haar vijftiende verliefd op agent Reece en het is alweer elf maanden geleden dat ze een soort onenightstand hadden. Al zou ze nu liever willen dat die onenightstand nooit had plaatsgevonden, want sindsdien lijkt een gezamenlijke toekomst onbereikbaarder dan ooit.

Gelukkig’ heeft Roxy wel wat anders aan haar hoofd. Haar beste vriend is jaren geleden het slachtoffer geworden van een geweldsdelict en nu is de dader op vrije voeten. Wanneer Roxy beangstigende berichten begint te ontvangen, denkt ze wel te weten waar die vandaan komen. Maar Reece is daar niet zo zeker van. En als hij één ding zeker weet, dan is het dat niemand Roxy ooit nog pijn mag doen. Ook hijzelf niet. Niet nogmaals.

Lees verder

four-stars