Recensie: beauty and the beast

Oké je hebt er waarschijnlijk al genoeg gelezen maar ook ik wil mijn mening geven over de nieuwe Beauty and the beast film. Gisteren kon ik hem eindelijk zien! Tja een kindje krijgen ging toch echt even voor maar wat keek ik naar deze film uit!

Al als klein meisje was ik groot fan van deze film, ik kan de liedjes en het verhaal dromen. De videoband ( ja zo oud ben ik haha ) is echt helemaal stuk gespeeld want telkens als ik een film mocht kiezen ging ik voor Belle en het beest. Dus toen ik hoorde dat er een live action versie van kwam was ik zowel blij als huiverig, want zou deze versie op kunnen tegen de tekenfilm?

Laat ik de vraag alvast beantwoorden met een volmondig: JA! Wan ik heb genoten vanaf het eerste moment tot het laatste! Nu had ik al wel wat ervaring met de soundtrack want die had ik al lang in bezit natuurlijk. Maar de liedjes zien in de film maakt het nog mooier. Het laat zien hoe goed het allemaal in elkaar zit! Het feit dat je wat meer ziet van het beest voor hij beest werd, vond ik echt fantastisch! Je kon de arrogantie er vanaf zien druipen in die eerste scenes. Het maakte de keuze van de tovenares ook zoveel logischer dan bij alleen het kleine verhaal dat je krijgt bij de tekenfilm. Ook het feit dat je wat meer van Belle ziet vond ik heel tof, want eigenlijk weet je niet zoveel van haar en haar verleden behalve het feit dat ze van lezen houd.

Gaston en Lefou waren verreweg mijn twee favorieten in deze film, de interacties tussen hen waren gewoon zo leuk! En zo leuk ook dat je ook daar meer verhaal krijgt, je ziet hem echt langzaam aan veranderen in de schurk. Lefou is echt schattig, je zou hem het liefst een hele dikke knuffel geven voor de manier waarop Gaston hem behandeld.

De levende huisraad was ook gewoon ontzettend tof neergezet! Ik was daar misschien wel het meest bang voor. Je hebt er toch een bepaald beeld bij, zou je dat los kunnen laten of blijf je je er angstvallig aan vasthouden? Ik kan je vertellen dat ik het prima kon loslaten en ik juist ontzettend genoten heb van deze nieuwe versies. Mevrouw Tuit met Barstje was gewoon te schattig en wat was het hartbrekend toen ze hem niet kon vinden! Ik heb er wel even een traatje weggepinkt kan ik je vertellen.

De grootste verassing was misschien wel het beest als prins….In de animatiefilm vond ik hem nooit leuk! Ik vond hem ronduit de meest lelijke prins van allemaal! Maar in deze film…Ja hoor deze prins wil ik ook wel!

Ow ja en kunnen we het nog even over die bibliotheek hebben? Wow wat is die mooi en wat zou ik er veel voor over hebben om daar eens rond te mogen snuffelen!

Al met al vond ik hem echt geweldig en IK WIL NOG EEN KEER!!!! Ach ja misschien krijg ik nog wel iemand zo gek om nog eens met mij te gaan. Hij staat in ieder geval al in pre order bij bol, zodat ik hem meteen op release dag weer kan kijken!

Heb jij deze magische film al gezien? Wat vond jij er van?