Recensie: Helemaal het einde van Lisette Jonkman

Recensie: Helemaal het einde van Lisette JonkmanHelemaal het einde by Lisette Jonkman
Published by Luitingh Sijthoff on 10 juni 2017
Genres: Chicklit
Pages: 480

Helemaal het einde van Lisette Jonkman is een humoristische feelgoodroman over een popzangeres die terugkeert naar haar familie op het platteland. De 28-jarige Roxy leeft al tien jaar als een nomade als leadzangeres van een wereldberoemde rockband. Wanneer haar beste vriendin plotseling overlijdt, stort Roxy volledig in en gaat ze terug naar het landelijke dorp waar ze is opgegroeid. Ineens staat ze weer tussen de koeien op het boerenbedrijf van haar ouders en moet ze haar plek heroveren, want iedereen is verder gegaan zonder haar. Roxy wil zo snel mogelijk terug naar haar seks, drugs & rock-’n-roll-leven, maar een lang bewaard geheim speelt op en ze heeft geen rekening gehouden met Arno, haar beste vriend van vroeger...

Ik beken maar meteen…..Ik ben niet zo van de romans, maar er is één auteur waar ik een uitzondering voor maak: Lisette Jonkman! Haar boeken zijn altijd zo hilarisch vol humor en echt ik heb nog geen boek van haar gelezen waar ik niet hardop heb zitten lachen.

Dit boek is daarop echt geen uitzondering, want al tijdens het lezen van de eerste pagina kon ik mijn lachen niet inhouden. Maar ik merkte wel dat ik wat minder met de hoofdpersoon van dit verhaal had. Ik vond haar gewoon niet zo sympathiek als haar andere personages en het duurde ook echt wel even voor ik haar echt een beetje leuk begon te vinden.

Maar ik heb het idee dat dit ook echt de bedoeling was, het was niet de bedoeling dat je Roxy zielig zou vinden of haar meteen aardig zou vinden. Ze is gewoon helemaal niet zo leuk in het begin van het verhaal. Eigenlijk is dit hele verhaal een zoektocht naar de echte Roxy voor mijn gevoel

Waar ik dat normaal echt niks aan zou vinden werkt het prima in dit boek en ik denk dat dit toch echt ligt aan de schrijfstijl van Lisette Jonkman. Want de manier waarop zij schrijft is gewoon ontzettend fijn! Zoals ik al zei zit er een flinke dosis humor in, maar zoals ze in het Engels zeggen: dit boek heeft All the feels. Ik heb gelachen, gehuild en wow wat ben ik met tijden gefrustreerd geweest.

De oudere zus van Roxy ik ga niks spoilen maar pfff tijdens haar verhaallijn kreeg ik het toch even slecht met mezelf. De ouders van Roxy vond ik echt geweldig, mensen die eigenlijk ontzettend nuchter zijn en zomaar die wereld ingesmeten worden. Ik vind dat ze zich er knap uit redden elke keer weer.

Al met al was dit ook weer een geweldig leuk boek en ik kan nu al niet wachten op het volgende boek van Lisette Jonkman!