De week van een boekenworm

Afgelopen week was deze boekenworm heerlijk aan het genieten in Londen! Al een tijdje stond deze reis op de planning en nu was het eindelijk zo ver! Ik deel graag met jullie wat ik allemaal gedaan heb.

Maandag:

Jeetje wat ging de wekker vroeg! We moesten al op tijd in Brussel zijn want we hadden voor de vroege trein gekozen. Wat een doolhof is het in Brussel zeg! We werden telkens verkeerd gestuurd maar uiteindelijk is het toch gelukt! We moesten een beetje haasten naar de trein maar daarna hadden we twee uur de tijd om bij te komen. Eenmaal in Londen zijn we eerst naar Platform 9 3/4 gegaan natuurlijk! Even snuffelen tussen de Harry Potter dingen. Vervolgens was het tijd om op weg te gaan naar de metro, eerst nog even de metropas opladen en gaan! Ons hotel was heerlijk dicht bij de metro en we hadden nog meer geluk we mochten ook meteen naar onze kamer. Nadat we onze koffers opgeruimd hadden vertrokken we naar de winkels! Voor deze dag hadden we bedacht om gewoon te gaan shoppen en verder niets aangezien het toch de dag van aankomst was. Ik heb boeken gekocht en we hebben ook een behoorlijke dag doorgebracht bij de lush waar ik heerlijke badolie balletjes heb gekocht en lipscrub. Ook haalde we vast een Londen Pass voor de dag erna. Die avond lagen we echt al vroeg in bed want wat waren we moe!

Dinsdag:

Voor vandaag hadden we in ieder geval Westminster Abbey op het programma en die avond naar Wicked! Maar eerst nog maar even ontbijten…..Dit viel echt gigantisch tegen! Het was echt ontzettend karig en we besloten dan ook de volgende dag ergens anders te gaan ontbijten. Na het ontbijt hebben we eerste even in de omgeving rondgekeken en ontdekte een klein winkelcentrum, daar vonden we het plekje waar we de dag erna zouden gaan ontbijten. Vervolgens was het tijd om naar Westminste Abbey te gaan, we kregen er een gratis audiotour bij met onze Londen pass en die hebben we dan ook gebruikt. Ik vond het erg indrukwekkend en ook heel erg mooi! Ik zou zeker iedereen aanraden er eens te gaan kijken. Ze hadden een gedenkteken voor Jane Austen en de Brontë zusjes en hier ligt ook Charles Dickens begraven. we mochten binnen helaas geen foto’s maken.

Daarna was het tijd om wat te gaan eten, tijdens het eten besloten we om naar het Florence Nightingale museum te gaan aangezien mijn beste vriendin met wie ik was pas afgestudeerd is als verpleegster. Ook dat was erg leuk! Voor haar natuurlijk ook heel interessant om te zien hoe de verpleging er toen aan toe ging. Nadat we daar naar buiten gingen begon het te plenzen…..ik was echt een verzopen katje helaas. We zijn dus even terug gegaan naar het hotel om om te kleden en daarna op weg naar Victoria Station om even te winkelen op het station ik kocht nog twee boeken en vervolgens wat te eten. Want daarna was het tijd voor Wicked!!!! Ken je dat een musical die je maar kan blijven zien? Dat is Wicked voor ons! We hebben hem beide al vaker gezien maar hij blijft zo mooi! En een leuke bijkomstigheid is dat de musicalster die in Nederland Elphaba heeft gespeeld dit nu ook deed in Londen! Wat een geweldige avond weer en daarna weer terug naar ons hotel.

Woensdag:

Dag drie alweer, wat gaat het toch eigenlijk hard! Vandaag stonden de Tower of Londen en de Tower Bridge op het programma. We hebben inderdaad ontbeten in het tentje waar we de dag ervoor langs waren gekomen en gingen daarna op weg. Natuurlijk pakte we een verkeerde metro…..Maar uiteindelijk kwamen we er toch. Hier hebben we ook een audiotoer genomen en ook hier vind ik dat wel echt een mooie toevoeging. Je kreeg echt zoveel informatie! Het is ook echt een indrukwekkende plek om te lopen en ook zeker een aanrader. Net als de Tower Bridge waar je dus helemaal bovenin kan lopen! Gedeeltelijk zelfs over een glazen vloer! Dat was wel een beetje eng kan ik je vertellen. Maar wel een geweldig mooi uitzicht.

Om de dag af te sluiten zijn we met een boottochtje mee gegaan. Ontzettend leuk en vooral heel leuk om al die informatie te krijgen van de kapitein. Ik vond het echt een hele leuke ervaring en we hebben heel wat gelachen.

Bij ons hotel zat een kleine pub en daar hebben we die avond gegeten, wat is dat ontzettend gezellig zeg! Ik heb echt heerlijk gegeten en om de dag af te sluiten zijn we nog even terug gegaan naar Picadilly Circus om wat souvenirtjes te halen voor mijn kleine meisjes en ik nam voor mezelf The breakfast club en 10 things I hate about you mee. Deze laatste is echt mijn meest favoriete film ooit! Die kan ik blijven kijken zonder dat hij gaat vervelen.

Donderdag:

De vierder dag en we besloten mee te gaan met een hop on hop off bus…..Dat was geen succes en we zijn er snel weer af gehopt. Het was ontzettend druk, zo druk dat mensen moesten staan en van de informatie die je via een hoofdtelefoon kon luisteren klopte ook echt helemaal niks als je al 10 minuten voorbij iets was kreeg je pas de info. We zijn uiteindelijk naar een monument bij Hyde park gegaan waar ook een klein politiebureau in heeft gezeten maar ook hier waren we best snel klaar. Na wat overleg besloten we om terug te gaan naar het hotel waar we gewoon lekker bij konden komen. Die avond besloten we naar de film te gaan. Baby Driver. Een maal aangekomen bij de bioscoop was het op het plein ervoor erg druk, bleek er dus een première te zijn van de film Dunkirk ! Met onder andere Harry Styles en Prince Harry. Echt ontzettend stof om eens te zien! De film was ook echt heel erg leuk en eenmaal in het hotel waren we natuurlijk gewoon weer super moe.

Vrijdag:

De dag dat we weer naar huis zouden gaan. Maar we hadden nog een hele dag! We zijn eerst naar de wisseling van de wacht bij Buckingham palace gegaan. Ik vond het erg leuk om dit eens gezien te hebben en ook dit raad ik echt iedereen aan om eens te gaan bekijken. Hierna hadden we niet echt een plan meer en besloten om eerst even naar Victoria station te gaan en wat te eten daar en daarna terug naar ons hotel. Onze spullen halen en naar het station. Dit hadden we misschien iets anders moeten plannen want we hebben echt heel lang rondgesjouwd op het station. Uiteindelijk zijn we bij de starbucks gaan zitten en heb ik heel veel gelezen. Daarna hebben we wat gegeten en nadat ik mijn boek uit had besloten we in te gaan checken…..Dat ging niet helemaal als gepland, want blijkbaar was er een stroomstoring in de Eurotunnel waardoor er geen treinen reden. We hebben uiteindelijk een flinke vertraging opgelopen maar konden wel naar huis. Ik was om half 3 thuis….Maar kon de dag erna uitslapen.

Zaterdag:

Nou ja dat dacht ik maar uiteindelijk was ik al om 7 uur wakker……Ik ben maar op tijd naar mijn ouders gegaan en heb daar heerlijk geknuffeld met de meiden! Wat was ik blij om ze weer te zien. We hebben wat boodschappen gedaan en na wat overleg werd er besloten dat ze nog een nachtje bij opa en oma zouden blijven zodat ik hopelijk wat bij kon slapen. Die avond keek ik To the bone op netflix maar helaas duurde het lang voor ik uiteindelijk sliep.

Zondag:

Gelukkig heb ik wel lekker uit kunnen slapen, om 10 uur ben ik uit bed gegaan en op mijn gemakje gaan ontbijten. We hebben de weekboodschappen gedaan en ik ging naar de nieuwe Action. Die middag had ik een verjaardag bij Emmy wat super gezellig was! nu zit ik hier te bloggen, de meiden liggen allemaal op bed en ook ik duik er niet al te laat in. Ik ga nog even lezen en dan lekker slapen! Morgen begint het gewone leven weer en moet ik gewoon weer werken.

Wat heb jij de afgelopen week gedaan?

6 gedachtes over “De week van een boekenworm

1. Klinkt als een hele toffe reis. Ik ben zelf 1 keer naar Londen geweest, maar moet nodig nog eens terug, want ik heb bij lange na niet genoeg gezien in die paar dagen toen.

2. Net als Joany was ook voor mij een eenmalig bezoekje aan Londen lang niet voldoende. Ik vind het echt een heerlijke stad en zou er liefst zo vaak mogelijk terug naar toe willen gaan. Hier van jouw verslag kunnen genieten is uiteraard ook fijn. De cover van The Book Jumper blijf ik prachtig vinden. Ik vermoed dat die ongetwijfeld een mooi plekje in je kast zal krijgen. 10 Things I hate about you is echt puur jeugdsentiment. Die film blijft super leuk om te herbekijken.

Jammer dat de ervaring met de Hop Off bus zo tegenviel, dan kan je uiteraard maar beter even in Cinderellis haar koets gaan zitten. 🙂