Recensie: Warcross van Marie Lu

Recensie: Warcross van Marie LuWarcross by Mari Lu
Series: Warcross #1
on 4 oktober 2017
Genres: young-adult, sci-fi
Pages: 296

Warcross is een virtualrealitygame die de wereld beheerst.

Om wat bij te verdienen werkt hacker Emika Chen als premiejager voor het spel; ze spoort spelers op die illegaal wedden. Maar de concurrentie is groot, en het is niet makkelijk om je staande te houden in de wereld van de premiejagers.
Dan doet de maker van het spel, de jonge miljardair Hideo Tanaka, Emika een onweerstaanbaar aanbod. Hij heeft een spion nodig tijdens de internationale Warcrosskampioenschappen, om een beveiligingsprobleem bloot te leggen. Halsoverkop vertrekt Emika naar Tokyo en ze belandt in een wereld van roem en rijkdom, waar ze tot dan toe alleen maar van kon dromen. Maar al snel stuit ze op een complot, met grote gevolgen voor het hele Warcrossimperium.

Deze spannende scifi-thriller waarin werkelijkheid en virtual reality door elkaar lopen laat je niet meer los. Stap in de wereld van Warcross – een wereld die angstaanjagend dichtbij is.

Ik hoopte dat dit boek leuk zou zijn, want ik vond de cover prachtig! Ja dit is echt ook een cover buy hoewel het verhaal mij ook zeker aansprak. Ik ben niet zo’n heel groot fan van Sci-Fi boeken maar deze leek me gaaf. Het deed me een beetje denken aan Ready player one van Ernest Cline en dat boek vond ik ook heel gaaf. ik begon dan ook met best hoge verwachtingen aan dit boek maar ook een beetje angst dat deze verwachtingen misschien niet waargemaakt konden worden.

Laat ik beginnen met de setting want die is echt heel erg tof, vooral de elementen in de warcross wereld waren echt heel gaaf en ik had daar ook graag meer over gelezen. Ik denk dat dit ook mijn enige minpuntje is aan dit boek, er had van mij meer warcross in mogen zitten!

Het verhaal zelf vond ik wel origineel maar dat komt dan misschien ook omdat ik niet zoveel boeken in dit genre lees. Ik heb in ieder geval echt genoten van dit verhaal. Met tijden was het misschien wel iets voorspelbaar en de romance die er in zit voegt niet echt heel veel toe aan het verhaal vind ik. Het is meer een manier om wat meer te weten te komen over de oprichter van warcross. Het is niet storend en zeker wel leuk, maar misschien had je deze informatie ook op een andere manier kunnen krijgen.

Ik vond vooral ook de verwijzingen naar andere popcultuur erg leuk zoals Harry Potter en Mario kart. Het is grappig om tie zien hoe dit soort dingen verwerkt worden in een boek en ook ontzettend leuk natuurlijk. Want het zijn dingen die je zelf ook kent, dat is waar ik altijd een beetje bang voor ben in dit soort boeken: verwijzingen naar games, films en boeken die niet echt bestaan. Het is echt een beetje een nerdy book wat dat betreft en dat is ontzettend leuk natuurlijk!

Het verhaal verraste me op bepaalde momenten maar er waren ook wat voorspelbare momenten in het verhaal. Dit stoorde me niet, ik vond het ergens ook wel tof dat ik bepaalde dingen al doorhad voor het in het boek kwam. Al met al is het een boek dat me echt verrast heeft want ik vond hem zelfs leuker dan ik verwacht had!

Een gedachte over “Recensie: Warcross van Marie Lu