Film review: Gone Girl

Filmreview banner

Het is niet zo dat ik nu heel veel filmreviews ga schrijven, maar als ik een boekverfilming heb gezien wil ik hier voortaan graag iets over schrijven. Vond ik het goed, wat miste ik of miste ik eigenlijk niks, bleef het trouw aan het boek, enz. Vandaag is niet mijn eerste filmreview maar wel de eerste van dit jaar en iets wat ik dus vaker ga doen, hopelijk vinden jullie het leuk.

Nu op naar de review van deze film, ik heb het boek al een tijdje geleden gelezen maar het is nog kort genoeg om een goede vergelijking te maken. En ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ze het heel goed gedaan hebben met deze film. Waar je in het boek de eerste helft ook niet helemaal begrijpt wat er allemaal gebeurt heb je dat in het boek ook. Je hebt echt al een idee dat je precies weet wat er gebeurd is, tot je bij de tweede helft van de film komt en ze je eigenlijk helemaal in de war brengen.

Het goede van het boek vond ik ook deze onwetendheid, ik ben iemand die graag naar series als CSI en Criminal minds kijkt. Dit soort verhalen zie je daar natuurlijk vaak genoeg voorbij komen. Maar dit verhaal zit dan toch net weer even anders in elkaar dan je verwacht.

De cast vond ik ook erg goed, eigenlijk veelal voor mij onbekende acteurs en actrices. Alleen Ben Affleck kende ik, ow ja en Niel patrick harris die kende ik ook. Dat zorgde er voor mij eigenlijk alleen maar voor dat ik me beter op de film kon concentreren en minder bezig was met wie de rol speelde. Voor mij voelde ze ook echt als de karakters uit het boek, ze waren ook echt goed gecast.

Natuurlijk miste er hier en daar een gedeelte van het boek, maar laten we eerlijk zijn je kunt geen heel boek verfilmen. Dat is praktisch onmogelijk. Maar het is zeker heel goed gedaan, of je heb boek nu wel of niet gelezen hebt dat maakt niet uit. Ik wil eigenlijk altijd graag het boek lezen voor ik de film zie, maar bij deze film is het niet zo dat je heel veel mist als je het boek niet gelezen hebt.

Als conclusie kan ik dus wel zeggen dat ik dit een hele goede boekverfilming vond en dat ik iedereen aanraad zowel het boek te lezen als de film te kijken!