Recensie: Shaduwzwart van Sebastien de castell + playlist

Recensie: Shaduwzwart van Sebastien de castell + playlistSchaduwzwart by Sebastien de castell
Series: Spellslinger #2
on 20 maart 2018
Genres: young-adult, fantasy
Pages: 328

Na het overweldigende eerste deel, verschijnt nu het tweede deel uit de magische Spellslinger-serie.

Vier maanden nadat Kellen zijn bevolking is ontvlucht, blijkt hij nog slechter te zijn in overleven als vogelvrijverklaarde dan als magiër. En dat zijn enige bondgenoten een opschepperige kaartspeler en een stelende eekhoornkat zijn, helpt ook niet al mee.

Dan ontmoet hij Seneira, een geblinddoekt meisje dat niet blind is. Haar geheimen betrekken Kellen bij een samenzwering van magie, chantage en moord. Het is aan Kellen om de magiër te vinden die verantwoordelijk is voor de slachtoffers van deze mystieke plaag, beter bekend als het schaduwzwart... Kan hij op zijn verstand vertrouwen om in leven te blijven in het land van de Zeven Zanden?

Ik heb een digitaal exemplaar van de uitgeven ontvangen in ruil voor een eerlijke recensie.

Vorig jaar rond mijn vakantie las ik het boek Vogelvrij het eerste deel in de Spellslinger serie, ik had er al een aantal sampel hoofdstukken van gelezen en vond het ontzettend tof! Spellslinger is nog steeds één van mijn favoriete boeken van vorig jaar. Dus toen ik zag dat er een blogtour zou komen voor deel twee wilde ik zeker weer meedoen. Ik kreeg het boek op een vrijdag en op zondag las ik de laatste pagina. ik vond ook dit deel weer ontzettend goed en wat lees het verhaal heerlijk weg!

Laat ik beginne met de wereld in dit boek want dat zit gewoon echt heel goed in elkaar. Telkens als je denkt dat je het door hebt komt er een nieuw element bij of ontdek je weer een nieuw volk en ik hou daar heel erg van! Het is mooi als ook een tweede boek je qua wereldopbouw nog kan verassen zonder dat het vervelend of verwarrend wordt. De wereld is niet zo zwart wit als dat het lijkt en dat zag je al heel goed in het eerste deel, maar dit tweede deel benadrukt dat nog eens extra. Er duiken steeds weer nieuwe elementen op en die houden de boeken interessant.

De personages vind ik ook heel tof, het mooie aan dit boek is dat romantiek eigenlijk vrijwel geen rol speelt. Het zit er wel een beetje in maar heel weinig tegenover de meeste young-adult boeken en hoewel het verhaal ook wel echt verhaal gedreven is zijn de personages erg belangrijk en zij zorgen ervoor dat er ook beweging in het verhaal blijft. Er zijn ook stukken dat er weinig meer gebeurt dan gesprekken en ook al klinkt dat enorm saai dat is het dus niet. Het is juist heel interessant en het zet je ook aan tot nadenken over de wereld en het verhaal. Want net als de hoofdpersoon Kellen probeer je als lezer ook te achterhalen wat er nu precies aan de hand is en welke rol bepaalde mensen in deze gebeurtenissen spelen.

Ik vond het verhaal ook weer erg spannend, ik ben altijd een beetje bang voor een tweede deel als ik het eerste dele zo goed vond. Ik ben altijd bang dat het dan tegen gaat vallen, dat het lang niet meer zo spannend kan zijn als het eerste deel of dat mijn verwachtingen te hoog liggen. Maar in dit geval mogen de verwachtingen hoog blijven en werden ze wat mij betreft ook waargemaakt. Hoewel dit boek niet eindigt in een mega cliffhanger ben ik wel heel erg nieuwsgierig naar de rest van de serie en het volgende boek. Want welk avontuur gaan ze nu weer beleven en welke vijanden gaan ze tegenkomen.

Ik moet toch even de Eekhoornkat apart benoemen hoor want ik wil er ook eentje haha. Oké zo heel aardig is hij meestal niet maar wat een geweldige opmerkingen maakte die gedurende het boek haha. Ik ga er niet teveel op in want dat zouden spoilers zijn maar geloof me je wil dit lezen!

Ik kan dus wel concluderen dat dit een heel geslaagd tweede deel is en ik erg nieuwsgierig ben naar het volgende deel!

Als extra bonus hieronder een playlist, nummers die ik mooi bij het boek vond passen. Soms om de muziek en soms juist om de titel van het nummer.  Ik geef er in dit geval geen uitleg bij omdat het teveel spoilers bevat.

Recensie: Kim Reaper: Grim beginnings van Sarah Grealy

Recensie: Kim Reaper: Grim beginnings van Sarah GrealyKim Reaper: Grim beginnings by Sarah Graley
Published by Oni press on 13 maart 2018
Genres: comic, humor
Pages: 112

Ik heb dit boek ontvangen van Netgalley in ruil voor een eerlijke recensie.

Deze zag ik eerst voorbij komen bij Joany in de animo app waar ik in zit. Ik vond hem meteen interessant en zag dat ook dit een read now titel was van Netgalley. Ik heb hem dus meteen gedownload en in één avond gelezen!

Het fijne van een graphic novel of comic in dit geval denk ik meer comic is dat het met heel veel plaatjes is. Je gaat er dus vrij snel doorheen tenzij de plaatjes echt heel erg gedetailleerd zijn. Maar dan nog ga je er vaak sneller doorheen dan een gewoon boek. Ik vond het dus ook heerlijk om hier even in te duiken. Ik was eigenlijk van plan om maar een paar bladzijdes te lezen ten toen had ik hem ineens uit haha.

Het verhaal begint al geweldig en maakte me al meteen aan het lachen. Ik heb heel wat stukken laten lezen aan mijn man in ieder geval. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik zo hard heb zitten lachen bij het lezen van een boek. Het verhaal is erg grappig, soms serieus en vooral een verhaal dat je vast houd. Want hoewel het geen literatuur is wat je leest is het wel een interessant verhaal en vooral de karakters zorgen ervoor dat je wil blijven lezen. Die zorgen er namelijk voor dat dit verhaal gaat leven.

Ik moet eerlijk bekennen na het lezen van dit boekje wil ik eigenlijk alleen maar meer! Ik was dan ook erg blij toen ik aan het einde van het boekje zag staan dat er als het goed is aan het einde van dit jaar weer nieuwe verhalen zullen zijn! Ik deed een klein vreugde dansje en tot die tijd herlees ik deze vast nog een keer! Ik ga er in ieder geval voor zorgen dat ik een fysieke versie van dit boek bemachtig!

Recensie: Vogelvrij ( Spellslinger #1 ) van Sebastien de Castell

Recensie: Vogelvrij ( Spellslinger #1 ) van Sebastien de CastellVogelvrij by Sebastien de castell
Series: Spellslinger #1
Published by Meis & Maas on 4 septbember 2017
Genres: young-adult, fantasy
Pages: 420

Wanneer je bent geboren als Jan'Tep en bijna 16 wordt, kan je er maar beter op voorbereid zijn om te bewijzen dat je een echte magiër bent. Dat... of een wonder moet onderweg zijn. Maar Kellen rekent op geen van beiden. Hij weet dat hij iets achter de hand moet hebben om niet in volkomen diskrediet te raken bij de Jan'Tep gemeenschap. Dus wanneer Argosi, een zwerver met drie pakken spelkaarten, in het dorp aankomt weet hij dat hij geen andere keuze heeft dan haar hulp te accepteren...

Lees verder