Recensie: Onverminderd van Rebecca Yarros

Titel:  Onverminderd
Rebecca Yarros
304
Zomer & Keuning

Ember krijgt in korte tijd twee dramatische gebeurtenissen te verwerken: haar vader, een militair arts, is gesneuveld in Afghanistan en kort daarna, als ze al kwetsbaar is, vindt ze haar vriend Riley in bed met haar roommate. Ember vindt steun bij Josh, de ijshockeycoach van haar broertje. Ze kijkt wel uit om zich meteen in een nieuwe relatie te storten… Maar wat is erger: de onzekerheid van een leven met Josh of een leven zonder hem?

Ik zit wel een beetje in een new adult leesflow, ik merk dat ik behoeft heb aan wat meer volwassen boeken. Dit boek stond al een tijdje op mijn verlanglijstje en ik vond het nu eindelijk wel eens tijd om hem aan te schaffen en te gaan lezen.

Allereerst het verhaal vind ik echt heel erg mooi, al bij de eerste pagina’s zat ik met tranen in mijn ogen te lezen. Dat gebeurt me niet vaak, want laten we eerlijk zijn je kent de karakters nog helemaal niet en je hebt ook nog geen tijd gehad om een band te vormen met ze. Maar dat was in dit geval ook echt niet nodig want de manier van schrijven zorgt ervoor dat je meteen meegezogen wordt in het verhaal.
Wat ik vooral ook erg leuk vond aan het verhaal is dat er geen insta love was, het waren twee mensen die elkaar al kende van vroeger. Nou ja kende is misschien een groot woord maar ze waren geen vreemde voor elkaar die meteen verliefd werden na de eerste ontmoeting. Dat maakt een verhaal wel wat geloofwaardiger natuurlijk.
De opbouw van het verhaal is ook heel goed gedaan, eigenlijk blijf je doorlezen omdat je wil weten of het goed gaat komen, wat is nou dat grote geheim en o nee wat gaat ze nu doen! Dit boek heeft me echt uit mijn slaap gehouden omdat ik het zo graag wilde lezen.

Zoals ik hierboven al aangegeven heb vond ik de personages erg goed neergezet. Op het moment dat ze je meteen grijpen zonder dat je echt kennis met ze hebt gemaakt weet je gewoon dat het goed zit. Waar ik me soms nogal kan ergeren aan hoofdpersonages die maar niet kunnen/willen kiezen of beslissingen willen nemen had ik dit bij Ember totaal niet. Ik snapte wel waarom ze het zo moeilijk vond en dat ze niet goed wist wat ze nu precies moest doen.

Josh vond ik ook een fijn personage om over te lezen, het feit dat hij zo zijn best deed voor haar en zich helemaal aanpaste aan haar tempo vond ik echt heel tof. Tja alleen dat geheim he, ik hou niet zo van geheimen haha. Maar ik snapte wel waarom hij dit niet wilde vertellen, dat maakte ook dat Josh een leuk personage bleef. Je snapte zijn beslissing wel.

Het feit dat dit boek ervoor zorgde dat ik tranen in mijn ogen had tijdens het lezen van het eerste hoofdstuk zegt eigenlijk ook al genoeg over de schrijfstijl. Het sleept je meteen mee met de personages, hun gevoelens en gedachtes. Ik vond het echt prachtig geschreven en het raakte me ook echt. Ik voelde me verbonden met Ember en hoopte zo dat alles goed zou komen voor haar!

Wat een geweldig boek, ik heb inmiddels gezien dat het onderdeel is van een serie dus ik hoop dat de rest ook vertaald en uitgegeven gaat worden!

7 gedachtes over “Recensie: Onverminderd van Rebecca Yarros

1. Ik vind het echt leuk dat je veel recensies schrijft over New Adult. Zelf ben ik nog niet zo bekend met New Adult boeken en heb er dan ook geen gelezen omdat het me niet helemaal aanspreekt. Door jouw recensies krijg ik er een beter beeld bij en ik moet zeggen dat dit boek me dan wel weer aanspreekt… (alleen de cover ben ik niet zo’n fan van)