Verslag Londen

Afgelopen vrijdag was het dan zover om half 11 zouden wij ( ik en mijn moeder ) in de bus stappen op weg naar Londen. Nou laat ik maar meteen beginnen met te vertellen dat ik zo’n busreis echt nooit meer doe! Dan nu waarom. Het begon met het feit dat de bus vertraging had, nu kan dit gebeuren natuurlijk. Als je dan hoort dat de buschauffeur bij de verkeerde ophaal plek stond krab je jezelf toch eens achter de oren. Nu zou het niet zo erg zijn, ware het dat het steenkoud was en we nou niet bepaald ergens stonden waar je een kopje warme koffie kon krijgen.

Maar goed dat mocht de pret niet drukken, daar was dan eindelijk de bus, ze konden ons eerst niet vinden op de lijst, maar gelukkig stonden er wel op. Vervolgens besloot de buschauffeur de airco op standje Olaf te zetten en hebben we het eerste deel van de reis vooral ons best gedaan om niet te bevriezen. We hadden het al koud maar dit hielp niet mee natuurlijk. Daarna bij de douane hadden wij natuurlijk mensen in de bus die hun papieren niet lezen en denken dat ze met een rijbewijs de grens over kunnen…….. Maar goed uiteindelijk zaten we op tijd op de boot gelukkig. Op de boot heb ik geslapen, man wat was ik moe en ik had het eindelijk warm!

Daarna vervolgde we onze reis met de bus, gelukkig dit keer wel met verwarming, dus ook in de bus heb ik nog even geslapen. Maar man wat waren die plaatsjes krap! Ik ben maar 1.61 maar zelfs ik kon niet echt lekker zitten. Uiteindelijk waren we half 9 Engelse tijd in Londen!

Eenmaal uit de bus zijn we meteen naar de metro gelopen en hebben we een oyster card gekocht. Na uitleg over welke metro we moesten hebben vertrokken we naar: Kings Cross Station!!!!! Wow dit vond ik echt één van de tofste dingen die we deze dag gedaan hebben. Ik ben afgereisd naar Hogwarts en heb me te goed gedaan in het winkeltje waar ik de volgende dingen kocht:

Foto is een beetje crappy haha

Voor de duidelijkheid dit is dus een sjaal!

En dit is een t-shirt
Een ticket voor de Hogwarts express

Een mooie pin en smekkies in alle smaken!

Daarna reisde we af naar Picadilly circus en Oxford street, eerst op zoek naar een Starbucks en een heerlijke koffie gedronken met een kaneelbroodje.

Dat kaneelbroodje was zo lekker!!!

Vervolgens was het shopping time! En dat hebben we gedaan want op Oxford street kun je prima winkelen natuurlijk. De eerste stop was een winkel met Dr Martens schoenen, deze waren allemaal afgeprijsd…..Ze hadden de knalroze die ik echt al heel lang wil….twijfel…..twijfel…..Ja ik neem ze toch mee. Dus nu ben ik trotse eigenaar van een paar roze Dr Martens.

Ze zijn zo mooi!

Daarna liepen we verder langs een hele hoop winkels en zagen een Primark en laten we eerlijk zijn daar moet je gewoon even naar binnen. Maar ik heb niks gekocht! Eigenlijk hadden ze niet echt iets wat ik leuk vond haha. We zijn ook in een enorme speelgoedwinkel geweest, wat waren we blij dat de kids er niet bij waren want wow die hadden de hele winkel wel leeg willen kopen denk ik zo. We liepen langs een HMV en ook daar ben ik even naar binnen geweest. Maar wederom niks gekocht, ik zag wat gave funko pops maar die waren 15 pond en dat is toch duurder dan 15 euro in Nederland. Vervolgens kwamen we bij één van de belangrijkste stops: De Disney store!! Ja Disney is wel echt een dingetje bij ons thuis dus deze winkel konden we niet overslaan. Ik heb niks voor mezelf gekocht maar mijn moeder wel voor de kids.

Uiteindelijk was het tijd om wat te gaan eten, we zijn eerst terug gelopen naar Picadilly circus en daar hebben we een leuk klein restaurantje gevonden waar we heerlijk hebben gegeten.

Vervolgens was het tijd voor de belangrijkste winkel van de dag voor mij: The Waterstones, één van de etalages was helemaal in Harry Potter stijl, echt wauw zo mooi!

Binnen heb ik mijn moeder geïnstalleerd bij de koffie corner en ben ik los gegaan in de winkel. Laat ik voorop stellen dat ik hier dus voor had gespaard! Ik heb echt op mijn gemakje de hele winkel door gestruind en kwam met een stapel boeken weer beneden.

De kaft mag ik dus zelf inkleuren!

Beneden hadden ze een hele uitgebreide stationary afdeling daar ben ik ook nog even gaan kijken, tja foutje natuurlijk want die stapel groeide. Bij de kassa had ik helaas een niet zo’n spraakzame verkoper, maar goed dat mocht de pret niet drukken natuurlijk.

Gave bookplates!

Een nieuwe booklight, die eigenlijk veel te duur was….

Na mijn boekshop avontuur hebben we nog een dekentje en een reiskussentje gekocht voor de terugweg en zijn we op zoek gegaan naar een andere plek om wat te eten. Daarna was het helaas alweer tijd om terug te gaan naar de bus. Deze was weer laat natuurlijk en we hadden nog minder zitruimte op de terugweg door alle spullen die wij en anderen hadden gekocht. De reis terug was in ieder geval warm en ik heb dan ook veel geslapen.

Eenmaal thuis ben ik mijn bed ingedoken en heb ik geslapen, want wat was ik moe! Maar Londen wat mis ik je!!! Ik wil weer terug!!!! ( maar niet met de bus haha ) Ik heb overigens niet veel foto’s gemaakt, ik vond het leuker om gewoon lekker te genieten dit keer.

Heb jij een stad waar je je hart aan verloren bent?

Author

annabel@hetlevenvaneenboekenworm.nl

Comments

3 maart 2016 at 08:36

Jaaaa Londen is zo gaaf! Ik ben wel blij dat wij met het vliegtuig zijn gegaan, al was dat ook nog een heel avontuur!
En wat heb je toffe spullen gekocht! Ik ben zelf ook naar de HMV, Disney Store en de grootste Waterstones geweest. DIE ETALAGE.

annabel
    3 maart 2016 at 09:29

Ja die etalage is echt prachtig he! Hopelijk heb jij het ook leuk gehad in Londen maar dat zal wel denk ik zo haha. De waterstones is echt zo gaaf!

3 maart 2016 at 11:57

Wat leuk dat je naar Londen bent gegaan! Ik ben er ook eens geweest, maar ben toen niet op King Cross Station geweest, helaas. 🙁

3 maart 2016 at 12:34

Londen staat alweer een tijdje op mijn lijstje om heen te gaan. Het is zo’n mooie en veelzijdige stad. Gave spullen heb je gekocht. Ik heb niet echt een stad waar ik mijn hart aan verloren heb, wel veel steden op mijn bucketlist. Bv Sint Petersburg, Berlijn en Oslo.

4 maart 2016 at 15:19

God ja ik kan me voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben in die bus brr.. Treinen schijnt ook goed te doen te zijn, dan zit je bv. niet met maximum gewicht en afmetingen zoals bij vliegen bv. Maar wij zijn tot nu toe 2x vanuit eindhoven gevlogen en op Stansted geland. dan nog 40min met de trein tot liverpool station en vanaf daar met de oystercard verder. Dat vonden wij beide keren wel heel goed te doen xD Manlief is 1.85 dus met de bus enz. was voor hem al helemaal geen ideale optie (niet dat je in t vliegtuig meer ruimte hebt, maar daar zit je maar n uurtje in haha)

Gave aankopen gedaan, die ik al had gezien of course hihi, en wordt tijd dat we samen eens gezellig gaan shoppen en sightseeing gaan doen daar xD

5 maart 2016 at 13:54

Ik ben ook absoluut mijn hart verloren aan London maar het is voor mij al helaas weer veels te lang geleden dat ik er ben geweest.
Ik hoop echt snel weer te kunnen gaan!

7 maart 2016 at 06:54

Wauw wat heb je veel mooie nieuwe goodies!!

8 maart 2016 at 21:21

Ik ben zelf nog maar één keer in Londen geweest en dat is ondertussen al bijna 15,5 jaar geleden. Ik hoop er echter nog is een keertje naar toe te gaan én dan meteen voor meerdere dagen. Het lijkt me immers erg zwaar en intensief voor me maar misschien valt het wel te doen wanneer ik het over enkele dagen kan verspreiden. Je hebt echt ontzettend leuke spulletjes gekocht.