Recensie: Beyond what is given van Rebecca Yarros

Recensie: Beyond what is given van Rebecca YarrosBeyond what is given by Rebecca Yarros
Published by Entangled publishing on 28 september 2015
Genres: New Adult
Pages: 420

Be careful what you wish for... Lt. Grayson Masters is focused on graduating the Apache helicopter course, and the last thing he needs is his gorgeous new roommate Samantha Fitzgerald distracting him. While her smart mouth and free spirit are irresistibly irritating, he can't deny their off-the-charts chemistry, no matter how hard he tries. Having just been expelled from college, Sam has no business digging for Grayson's secrets while she's hiding her own, but that doesn't stop her from trying to tear down his walls. Each barrier she busts through drops one of her own, though, and she's not prepared for the truth: another woman laid claim to Grayson's heart long ago. Falling in love is something neither Grayson nor Sam can afford, and when that line is crossed and secrets are exposed, they'll learn that sometimes it's the answered prayers that will put you through hell.

Dit is het derde deel uit de Flight and Glory serie van Rebecca Yarros. De eerste twee delen heb ik letterlijk verslonden. Ik kan me nog herinneren dat ik bij het eerste boek al bij de eerste blz. zat te huilen. Want zoveel impact hebben deze boeken op mij. Het feit dat ik dus nog geen enkele connectie hoeft te hebben met de hoofdpersoon zegt genoeg over de schrijfstijl van Rebecca Yarros.

Maar goed genoeg over de eerste twee delen, op naar de recensie van dit deel. Ik begon met hoge verwachtingen aan dit deel, want laten we eerlijk zijn de eerste twee boeken waren ook echt geweldig. Gelukkig werden deze verwachtingen ook helemaal waar gemaakt! Ik wordt altijd helemaal opgeslokt door deze verhalen en ze laten me maar moeilijk los. Je kunt echt merken dat de auteur van deze boeken bekend is met het leven als army wife! Ik denk dat dit dan ook de sleutel is tot het succes van haar boeken, ze weet donders goed waar ze over schrijft en dat maakt dat het ook gewoon geloofwaardig blijft!

Deze boeken zijn een echte emotionele rollercoaster, het ene moment zit je nog hardop te lachen en het volgende moment zit je huilend in een hoekje! Dat is mooi maar soms ook best heftig, ik ben niet gewend dat een boek mij emotioneel zo hard aanpakt en deze boeken doen dat altijd!

Dit boek is daar geen uitzondering op, natuurlijk zie je het verhaal jongen en meisje ontmoeten elkaar. Ze hebben allebei geheimen die ze niet willen delen en dan gaat het mis en vinden ze elkaar weer terug? Ik denk dat als je veel leest zoals ik doe dat je dit patroon snel gaat herkennen, maar……..dat maakt deze boeken niet minder goed. Want het gaat erom wat er met dat verhaal gedaan wordt! Wat gebeurt er, hoe is het verhaal opgezet maar het allerbelangrijkste zijn natuurlijk de personages! Je ziet wat oude bekende terug, je ontmoet nieuwe mensen en geloof me daar zit er eentje bij die ik het liefst een klap in haar gezicht had willen verkopen……Maar goed het verhaal pakte me gewoon, ik voelde me een toeschouwer in een verhaal van mensen in mijn omgeving. Je leert de personages echt kennen omdat je vanuit beide perspectieven leest, dit maakt het verhaal meer compleet en daar hou ik van.

Ik kon dit boek maar met moeite wegleggen en was blij als ik weer kon lezen, de scenes tussen de hoofdpersonages zijn zo ontzettend mooi en soms zo breekbaar. Soms wil je ze met de koppen tegen elkaar slaan omdat ze zo koppig zijn! Maar uiteindelijk kun je maar één ding doen…..Dat is verliefd op ze worden en van ze gaan houden.

Wederom een geweldig boek in deze serie en ik ben heel benieuwd naar het laatste boek, ik heb al begrepen dat er tissues nodig gaan zijn!