Recensie: Chaos & Structure van Marielle BrouwerChaos & Structure by Marielle Brouwer

kennen, is hij misschien niet zo
verschrikkelijk als ze denkt.

Misschien kampt hij zelfs wel met
soortgelijke problemen als zijzelf.
En hij? Wat vindt hij van haar?

Ik wil de auteur bedanken voor het verstrekken van een kopie van dit boek. Ik heb het boek mogen lezen voor het naar de drukker ging.

Ik lees voornamelijk fantasy en young adult maar ik vind het heerlijk om zo af en toe een New Adult boek tussendoor te lezen. Dit boek paste dan ook precies in mijn straatje, want het is niet alleen een New Adult boek maar één van de hoofdpersonages zit ook nog eens in een band. Ik heb echt een zwak voor rocksterren dus ja als dat in een verhaal zit ben ik al geïnteresseerd.

De meeste New Adults hebben wel een vaste formule, er is een jongen, er is een meisje en meestal heeft één van de twee of soms beide een geheim waardoor ze geen relaties aan willen gaan. Dit boek is daarop misschien geen uitzondering maar dat neemt niet weg dat de manier waarop een boek wordt neergezet wel heel goed kan zijn! In dit boek is da zeker wel het geval, wat ten eerste al heel leuk is, is dat dit boek zich afspeelt in Nederland en ook nog eens in Eindhoven. Het is leuk om eens te lezen over personages in Nederland in plaats van in een stadje in Amerika!

Daarnaast vond ik de verwijzingen naar films, muziek en series in dit boek echt geweldig! Heel vaak gaan dit soort boeken vooral over mensen die totaal verschillende interesses hebben als ik, maar dat was nu niet het geval. Hierdoor kon ik me misschien ook wat beter inleven in de karakters. Ook het feit dat er tattoos inzaten met een betekenis vond ik helemaal geweldig! Ik ben dol op tattoos en zeker als er een verhaal achter zit. Kortom laat ik het zo zeggen: Mika zou een jongen zijn waar ik op zou vallen!

In het begin van het verhaal vond ik Lily ook een erg leuk karakter maar ik merkte verder in het boek dat ze me soms wel echt irriteerde. Als ze Mika weer wegduwde dacht ik soms bij mezelf: Meid geniet nou eens even! Laat jezelf nou eens een beetje gaan! Ik had soms echt medelijden met Mika en er waren echt momenten dat ik wel me hem mee wilde huilen! Hij heeft echt engelen geduld haha.

En dan dat einde, euhm….. nee niet oké hoor zo’n open einde! Ik wil weten hoe dit afloopt! Ik ga niet verklappen wat het einde is natuurlijk maar geloof me je wil het lezen en je wil het daarna net zo graag weten als ik!

Al met al heb ik echt genoten van dit boek en ik ben dan ook heel benieuwd welke boeken er nog meer gaan verschijnen in deze serie. Ik ben ook erg benieuwd naar verhalen over de rest van de band want ik vind ze allemaal erg leuk!

Een gedachte over “Recensie: Chaos & Structure van Marielle Brouwer