Recensie S.T.A.G.S van M.A. Bennett

Recensie S.T.A.G.S van M.A. BennettS.T.A.G.S. by M.A. Bennett
on 27 oktober 2017
Genres: young-adult, Thriller
Pages: 370

Greer MacDonald studeert aan St. Aidan the Great School (S.T.A.G.S.), een privéschool waar tradities hoog in het vaandel staan. Greer is een buitenbeentje, totdat ze samen met twee andere scholieren wordt uitgenodigd voor een weekend weg met de Medievals: de elite-club van de school. Het weekend belooft er een te worden waarin bloedsport centraal staat. Wat Greer niet weet is dat er uitnodigingen zijn die je beter niet kunt accepteren.

Ik kreeg de aanbiedingen folder binnen van Meis&Maas en daar stond dit boek in, er stond bij voor fans van The hunger games en ik wist meteen dat dit een boek was, wat ik wilde lezen! Wat een geluk dat ze ook rondom dit boek een blogtour wilde doen ik wederom mee mocht doen. Ik ontving het boek toen ik in Disney was en ben daar ook meteen begonnen met lezen. Waarschuwing: Dit boek is echt verslavend, er komt een punt in dit boek dat je niet meer wil stoppen met lezen.

De beschrijving van dit boek alleen al is het gewoon echt goed! Je wil weten wat jagen, schieten, vissen in gaat houden. Waarom kun je zo’n uitnodiging nu beter afslaan? Want een weekend op een landgoed van rijke mensen kan toch alleen maar fantastisch zijn?

Nou ja in dit boek lezen we dus dat dit echt niet altijd fantastisch is helaas……Maar wat is er nu precies gebeurd en hoe is het gebeurd? Tijdens het lezen van dit boek heb je eigenlijk het idee dat je samen met Greer ergens in een café zit en ze jou verteld wat er precies is gebeurd. Het voelt niet eens echt als een boek, meer als twee mensen die elkaar ontmoeten en verhalen uitwisselen en in dit geval ben jij degene die luisterd.

Ik vond deze manier van schrijven echt heel erg tof! Je kon je echt een heel goed beeld vormen van hoe de omgeving eruit zag. Er wordt inderdaad ook best wat beschreven in dit boek, maar dat heb je wel nodig om een beeld te vormen vind ik en ik vond het ook totaal niet storend. Het maakt de wereld voor mij alleen maar meer levendig.

Je komt er al redelijk snel achter wat er nu precies aan de hand is met de uitnodiging maar dit maakt het verhaal niet minder spannend. Want je kan dan wel de reden weten, maar je weet nog steeds niet wat er precies gaat gebeuren. Ik vond het boek in ieder geval echt spannend tot het einde.

De personages waren interessant, hun motieven voor hun gedrag maakte hen meer menselijk. Ik kon me ergens ook wel in de beweegredenen vinden want spoiler: We leven inderdaad in een wereld op schermpjes tegenwoordig. Soms vergeten we ook teveel dat er nog een wereld buiten de schermpjes is.

Natuurlijk zijn er ook dingen die minder zijn aan dit verhaal, ondanks dat het echt spannend was, had ik wel iets meer spanning verwacht maar dit stoorde mij niet. Iets wat mij niet zo stoorde maar misschien wel lastig is voor sommigen is dat er best een info dum in het begin van het boek zit. Je krijgt veel informatie over de school en over Greer. Ik lees veel fantasy en ben dat best wel gewend, maar ik kan me voorstellen dat het soms wel lastig is.

En toen kwam het einde van het boek! Ik was echt ontzettend verrast door het einde en zag dit ook echt niet aankomen. Het sluit het verhaal goed af aan de ene kant en maakt ook meteen een gave opzet voor een tweede boek. Aan de ene kant ben ik benieuwd hoe een tweede boek eruit zou zien, aan de andere kant ben ik ook bang dat het dan lang niet zo goed is. Maar wie weet, het zou in ieder geval een fantastische film zijn!

Morgen gaat de blogtournee verder bij Esmee van Leesmee

2 gedachtes over “Recensie S.T.A.G.S van M.A. Bennett

1. Pingback: Boek haul november 2017 | Het leven van een Boekenworm