Recensie: More than we can tell van Brigid Kemmerer

Recensie: More than we can tell van Brigid KemmererMore than we can tell Published by Bloomsbury children's on 6 maart 2018
Genres: contemporary, young-adult
Pages: 416
Format: Kindle

*While this book exists in the same universe as Letters to the Lost, it is a standalone title.*

Rev Fletcher is battling the demons of his past. But with loving adoptive parents by his side, he’s managed to keep them at bay...until he gets a letter from his abusive father and the trauma of his childhood comes hurtling back.

Emma Blue spends her time perfecting the computer game she built from scratch, rather than facing her parents’ crumbling marriage. She can solve any problem with the right code, but when an online troll’s harassment escalates, she’s truly afraid.

When Rev and Emma meet, they both long to lift the burden of their secrets and bond instantly over their shared turmoil. But when their situations turn dangerous, their trust in each other will be tested in ways they never expected. This must-read story will once again have readers falling for Brigid Kemmerer’s emotional storytelling.

Ik heb een digitale copy van dit boek ontvangen in ruil voor een eerlijke recensie

Ik zag dit boek op Netgalley en ik dacht ik waag een kansje en vraag hem aan. Ik ben niet zo heel actief op Netgalley juist omdat ik nog zoveel boeken heb liggen. Maar omdat dit een soort van vervolg is op Letters to the lost en ik dit zo’n fantastisch boek vond wilde ik deze graag lezen.

Het is alweer even geleden dat ik Letters to the lost had gelezen dus ik moest ook weer even echt nadenken waar die precies over ging en wie Rev was. Maar al snel daagde het weer en dook ik vol overgave in dit boek. Dit is een boek die bij mijn best een grote emotionele indruk heeft gemaakt. Ik heb zelf een tijdje stage gelopen in een crisisopvang dus niet onbekend met mishandeling bij kinderen, maar er weer over lezen is toch heftig. Ik vind dit echt heel mooi gedaan en het voelde ook heel echt aan. Ik heb geen moment gedacht dit is wel heel erg over de top! Maar ik dacht vooral jeetje wat verschrikkelijk dit, hoe kun je dit doen als ouder. Want het verhaal van Rev is behoorlijk heftig kan ik je vertellen. Het is ook heel mooi want je ziet hoe hij opgegroeid is tot wie hij nu is, Ik vond het een prachtig verhaal en ik ben echt blij dat de auteur besloten heeft dit verhaal te vertellen.

De andere hoofdpersoon uit dit boek is Emma, hoewel zij niet zo’n heftig verleden heeft als Rev heeft ook zij het niet makkelijk en ook dat vind ik echt heel goed beschreven. Het gevaar vind ik altijd is dat je het idee krijgt dat dingen aangedikt worden in een boek als deze, of de personages hele rare keuzes maken maar in dit boek vind ik dat helemaal niet. Ook niet bij Emma die zelf een game gemaakt heeft ( even serieus hoe tof is dat! ) het is een soort world of warcraft idee en op een dag krijgt ze dreig berichtjes van iemand. Ze besluit hier niets over te vertellen maar ze worden steeds erger. Het einde van het verhaal van Emma vond ik echt wel heftig om eerlijk te zijn. Maar wow wat een actueel onderwerp weer want hoeveel van ons leven niet online en hoeveel van ons hebben elkaar niet leren kennen online. Voor ons is dit allemaal heel goed gegaan maar voor anderen loopt het soms minder goed af.

Ik vond vooral de eerste ontmoeting tussen Rev en Emma erg leuk, ook de ontwikkeling van hun relatie vind ik mooi. Ook in dit boek is er echt geen sprake van insta love en ik vind dat verfrissend. Natuurlijk kun je iemand in uiterlijk aantrekkelijk vinden maar dat betekend niet dat je elkaar ook op andere manieren leuk vind. Dit is een slow burning romance en ik hou er van!

Kortom als je een boek zoekt met een mooie boodschap een emotionele lading en een slow burning romance dan is dit je boek! Hij komt uit op 6 maart dus nog even wachten!

2 gedachtes over “Recensie: More than we can tell van Brigid Kemmerer

1. AAH! Ik ben super blij dat ik deze recensie van je heb gelezen. Ik wil nu echt nog meer het verhaal van Rev lezen! Ik vond het eerste boek geweldig, dus ik ben zo benieuwd!