Recensie: Shaduwzwart van Sebastien de castell + playlist

Recensie: Shaduwzwart van Sebastien de castell + playlistSchaduwzwart by Sebastien de castell
Series: Spellslinger #2
on 20 maart 2018
Genres: young-adult, fantasy
Pages: 328

Na het overweldigende eerste deel, verschijnt nu het tweede deel uit de magische Spellslinger-serie.

Vier maanden nadat Kellen zijn bevolking is ontvlucht, blijkt hij nog slechter te zijn in overleven als vogelvrijverklaarde dan als magiër. En dat zijn enige bondgenoten een opschepperige kaartspeler en een stelende eekhoornkat zijn, helpt ook niet al mee.

Dan ontmoet hij Seneira, een geblinddoekt meisje dat niet blind is. Haar geheimen betrekken Kellen bij een samenzwering van magie, chantage en moord. Het is aan Kellen om de magiër te vinden die verantwoordelijk is voor de slachtoffers van deze mystieke plaag, beter bekend als het schaduwzwart... Kan hij op zijn verstand vertrouwen om in leven te blijven in het land van de Zeven Zanden?

Ik heb een digitaal exemplaar van de uitgeven ontvangen in ruil voor een eerlijke recensie.

Vorig jaar rond mijn vakantie las ik het boek Vogelvrij het eerste deel in de Spellslinger serie, ik had er al een aantal sampel hoofdstukken van gelezen en vond het ontzettend tof! Spellslinger is nog steeds één van mijn favoriete boeken van vorig jaar. Dus toen ik zag dat er een blogtour zou komen voor deel twee wilde ik zeker weer meedoen. Ik kreeg het boek op een vrijdag en op zondag las ik de laatste pagina. ik vond ook dit deel weer ontzettend goed en wat lees het verhaal heerlijk weg!

Laat ik beginne met de wereld in dit boek want dat zit gewoon echt heel goed in elkaar. Telkens als je denkt dat je het door hebt komt er een nieuw element bij of ontdek je weer een nieuw volk en ik hou daar heel erg van! Het is mooi als ook een tweede boek je qua wereldopbouw nog kan verassen zonder dat het vervelend of verwarrend wordt. De wereld is niet zo zwart wit als dat het lijkt en dat zag je al heel goed in het eerste deel, maar dit tweede deel benadrukt dat nog eens extra. Er duiken steeds weer nieuwe elementen op en die houden de boeken interessant.

De personages vind ik ook heel tof, het mooie aan dit boek is dat romantiek eigenlijk vrijwel geen rol speelt. Het zit er wel een beetje in maar heel weinig tegenover de meeste young-adult boeken en hoewel het verhaal ook wel echt verhaal gedreven is zijn de personages erg belangrijk en zij zorgen ervoor dat er ook beweging in het verhaal blijft. Er zijn ook stukken dat er weinig meer gebeurt dan gesprekken en ook al klinkt dat enorm saai dat is het dus niet. Het is juist heel interessant en het zet je ook aan tot nadenken over de wereld en het verhaal. Want net als de hoofdpersoon Kellen probeer je als lezer ook te achterhalen wat er nu precies aan de hand is en welke rol bepaalde mensen in deze gebeurtenissen spelen.

Ik vond het verhaal ook weer erg spannend, ik ben altijd een beetje bang voor een tweede deel als ik het eerste dele zo goed vond. Ik ben altijd bang dat het dan tegen gaat vallen, dat het lang niet meer zo spannend kan zijn als het eerste deel of dat mijn verwachtingen te hoog liggen. Maar in dit geval mogen de verwachtingen hoog blijven en werden ze wat mij betreft ook waargemaakt. Hoewel dit boek niet eindigt in een mega cliffhanger ben ik wel heel erg nieuwsgierig naar de rest van de serie en het volgende boek. Want welk avontuur gaan ze nu weer beleven en welke vijanden gaan ze tegenkomen.

Ik moet toch even de Eekhoornkat apart benoemen hoor want ik wil er ook eentje haha. Oké zo heel aardig is hij meestal niet maar wat een geweldige opmerkingen maakte die gedurende het boek haha. Ik ga er niet teveel op in want dat zouden spoilers zijn maar geloof me je wil dit lezen!

Ik kan dus wel concluderen dat dit een heel geslaagd tweede deel is en ik erg nieuwsgierig ben naar het volgende deel!

Als extra bonus hieronder een playlist, nummers die ik mooi bij het boek vond passen. Soms om de muziek en soms juist om de titel van het nummer.  Ik geef er in dit geval geen uitleg bij omdat het teveel spoilers bevat.

Een gedachte over “Recensie: Shaduwzwart van Sebastien de castell + playlist

1. Pingback: Boek Haul maart 2018 | Het leven van een Boekenworm