Recensie: The extinction trials Exile van S.M. Wilson

Recensie: The extinction trials Exile van S.M. WilsonThe extinction trials Exile by S.M. Wilson
Published by usborne on 1 juni 2018
Genres: Dystopian
Pages: 382

Betrayal. Sacrifice. Survival. Welcome to The Extinction Trials.

After surviving on Piloria once, Storm and Lincoln are the obvious candidates to return to the dinosaur continent to test the new virus that should clear the way for human settlement. But they have their own priorities – finding a cure for the plague that’s sweeping Earthasia, and keeping themselves alive

Nadat ik het eerste deel uit had was er geen twijfel mogelijk…. Ik moest meteen beginnen aan deel twee want dit is echt een hele gave serie! Dus deze dame die eigenlijk niet snel een serie achter elkaar leest, dook meteen in het tweede deel. En laat me je vertellen daar heb ik geen spijt van, op een aantal ochtenden na dat ik te lang had gelezen haha.

In dit boek gaan we terug naar het eiland voor een volgende missie met Storm en Lincoln, En hoewel je weet wat ze te wachten staat ben je ergens ook een beetje enthousiast dat je weer terug gaat, gek is dat eigenlijk he? Ik wil mensen niet spoileren dus ik begin met een non spoiler stukje en zal dan een stukje met spoilers doen, wees niet bang dat stukje is blurry dus je leest niks!

Maar goed geen spoilers maar wel een recensie: Dino’s oké, einde….haha nee hoor dat zou ik niet doen. Mijn enige minpuntje aan dit boek is dat het even duurde voor ze weer terug gingen naar het eiland, aangezien je als lezer weet waarom ze terug zullen gaan en je eigenlijk gewoon weer terug wil duurt dat best lang. Maar ik snap het wel, je hebt achtergrond nodig, nieuwe motivaties en oké de personages moeten ook even kunnen rusten natuurlijk.

Op het moment dat ik deze recensie typ kijkt het oog op de voorkant van de kaft me aan en zit ik nog vol met gedachtes over dat oog en het boek. Ik heb hem namelijk tot in de nacht uitgelezen. Ja ik had met mezelf afgesproken het niet te doen maar ik faalde want het einde was weer zo spannend. Het hield me gewoon vast en ik kon het niet wegleggen. Zo spannend is ook dit deel weer, want ja je bent wederom omringt door een hele hoop dino’s. Je ontmoet een aantal oude bekende ( eerlijk gezegd had ik prima zonder ze gekund haha maar stiekem niet want ja dat houd het spannend ) maar je ontmoet ook een aantal nieuwe dino’s en die zijn wel echt super tof! Ga er maar vanuit dat als je nieuwe dino’s ontmoet in deze boeken dat ze dodelijk zijn……

Ook in dit boek is de wereldbeschrijving weer fantastisch het voelt alsof je met de groep door de jungle wandelt, ik zag alles zo voor me inclusief de dino’s. Ik vond Lincoln misschien iets minder sympathiek in dit boek, maar over het algemeen was het weer heerlijk om over deze personages te lezen. Oké nu komt het spoiler gedeelte.

Wow jongens de dino’s in dit boek zijn echt more brutal dan die in het vorige boek! Die dino’s die zuur spuugde echt mijn hart zat in mijn keel tijdens dat hoofdstuk. En op het einde die vlucht van de T-Rex was ook echt zenuwslopend! Ik vond dit boek wederom weer fantastisch en ik kan niet wachten tot ik deel drie kan lezen want zou Storm echt een goede band krijgen met Reban? Ik hoop het buitenom het feit dat hij haar vader is vond ik hem een super interessant karakter en ik hoop dan ook dat we misschien zo af en toe ook eens vanuit hem lezen in het volgende boek. Wat denken jullie komt Lincoln nog terug? Of blijft hij weg van het eiland? Zouden ze een cure vinden en werkte het virus dat ze verspreid hebben echt? Zoveel vragen!!!! Ow ja en ship jij Storm en Lincoln? Ik twijfel nog een beetje…

Zo dat was het spoiler stukje, laat me afsluiten met het feit dat ik nu al niet kan wachten op deel drie want ik wel meer!!!! Dus waar wacht je nog op koop deze boeken!!!!