Recensie The chase van Elle Kennedy

Recensie The chase van Elle KennedyThe chase by Elle Kennedy
Series: Briar U #1
Published by Elle Kennedy inc. on 6 augustus 2018
Genres: New Adult, contemporary
Pages: 377
Format: Kindle

Everyone says opposites attract. And they must be right, because there’s no logical reason why I’m so drawn to Colin Fitzgerald. I don’t usually go for tattoo-covered, video-gaming, hockey-playing nerd-jocks who think I’m flighty and superficial. His narrow view of me is the first strike against him. It doesn’t help that he’s buddy-buddy with my brother.

And that his best friend has a crush on me.

And that I just moved in with them.

Oh, did I not mention we’re roommates?

I suppose it doesn’t matter. Fitzy has made it clear he’s not interested in me, even though the sparks between us are liable to burn our house down. I’m not the kind of girl who chases after a man, though, and I’m not about to start. I’ve got my hands full dealing with a new school, a sleazy professor, and an uncertain future. So if my sexy brooding roomie wises up and realizes what he’s missing?

He knows where to find me.

Ik heb een e-arc van dit boek ontvangen in ruil voor een eerlijke recensie.

Mijn meest favoriete New Adult auteur is toch wel Elle Kennedy, ik vind haar echt geweldig schrijven en haar Off campus serie is mijn meest favoriete New Adult serie. Dus toen ik hoorde dat ze een spin off ging schrijven danste ik door de kamer. Uiteindelijk verscheen er een berichtje dat je je op kon geven voor een ARC van het eerste deel van de spin off serie The chase. Ik twijfelde geen moment en heb me meteen opgegeven. Dus de vrijdag voor ik op vakantie ging deed ik weer een dansje door het huis, maar dit keer omdat The chase was verschenen op mijn Kindle!!!!

Dit boek is gewoon ook echt weer helemaal geweldig, de humor, de verhaallijn en de hockeyspelers. Ik hou er gewoon enorm van om een boek als deze te lezen. Het is luchtig, maar het maakt ook problemen bespreekbaar. De personages werken gewoon en de manier waarop Elle Kennedy mannen kan schrijven vind ik gewoon echt heel erg goed!

Het verhaal is misschien niet super origineel, het is niet zo dat dit nog nooit is gedaan en dat is prima want als je veel leest is het ook lastig om echt verrast te worden door het verhaal. Wat het verhaal goed maakt en ervoor zorgt dat je dit boek wil blijven lezen zijn de personages. De personages zijn we gewoon echt heel erg tof! Fitzy is echt één van mijn favoriete bookboyfriends. Hij is echt een beetje een gesloten jongen, niet eens echt een bad boy maar wel mysterieus. Hij hecht zich niet graag aan mensen, maar waarom is dat precies? Hier kom je achter tijdens het lezen van het boek en ik vind het altijd heerlijk om zo’n mysterie te ontrafelen.

Summer is echt helemaal het tegenovergestelde van Fitzy, waar hij graag ongezien blijft staat zij graag in de spotlight, ze heeft alleen niet zo’n lekker start tijdens haar studie. Ik vond haar een heel verfrissend personage omdat ze ondanks dat ze rijk is ze zich niet gedraagt als een verwend kreng. Ze weet dat ze meer geld heeft dan anderen maar ze vindt het niet nodig om dit steeds in te wrijven. Ze is verliefd op Fitzy sinds ze hem een jaar daarvoor voor het eerst zag en heeft besloten dat het haar missie is om hem te krijgen. Maar niet op een vervelende manier, ze stelt zich ook heel kwetsbaar op en dat vond ik precies wat dit boek zo mooi maakte. Twee mensen uit verschillende werelden die elkaar vinden terwijl je dat misschien niet verwacht.

De schrijfstijl is gewoon heel erg fijn, je vliegt door het boek heen en leest hem binnen no time uit. Het is niet supper spannend maar wel meeslepend waardoor je eigenlijk graag door blijft lezen. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik dit boek mocht lezen en ik weet zeker dat ik de paperback aan mijn collectie toe wil voegen!

Lees jij graag New Adult en wie is jouw favoriet?