Recensie: Nieuwe vrienden ( Giant days ) van John Allison

Recensie: Nieuwe vrienden ( Giant days ) van John AllisonNieuwe vrienden by John Alison
Series: Giant days
on juli 2018
Genres: Graphic novel
Pages: 223

Nieuwe vrienden is het eerste deel in de briljante en verslavende graphicnovelserie Giant days, geïllustreerd door Lissa Treiman en Max Sarin.

Susan, Esther en Daisy zijn huisgenoten. Al een hele week, en dat komt goed uit, want zonder Daisy en Susan was Esther allang één grote puinhoop geweest, en zonder Esther en Susan was Daisy nooit van haar kamer af gekomen. Susan redt zich overigens prima. Vindt ze. Zolang ze McGraw maar niet tegenkomt. Dit is het leven: doen alsof je volwassen bent, je eigen crappy beslissingen nemen en er wat van proberen te maken. Met je vrienden. En met humor.

Ik hou van Graphic novels maar ik lees ze te weinig, laat ik dat voorop stellen. Ze zijn heerlijk om te lezen en je vliegt er vaak doorheen. Ze zijn dan ook ideaal voor een read-a-thon. Deze stond op mijn lijstje om te lezen nadat ik had gezien dat Joany van Craving pages er heel enthousiast over was. Ik ontdekte niet snel erna dat hij in het Nederlands zou verschijnen en na wat hobbels ( Ik kreeg een bibliotheek versie van bol ) had ik hem eindelijk binnen. Ik was toen bezig in teveel boeken om hem echt goed te lezen maar ik dook er wel meteen in.

Het verhaal is grappig, herkenbaar en gewoon echt heerlijk om te lezen. Het is echt mijn soort humor en ik heb af en toe een foto gemaakt en deze naar vrienden gestuurd gewoon omdat het zo herkenbaar was. Ik kreeg er gewoon een heel fijn gevoel van tijdens het lezen.

Het leuke is dat dit een aantal issues zijn die gebundeld zijn je kan dus even vooruit en gelukkig zag ik achterin al dat er nog een deel komt want geloof me je wil meer!

Nu ben ik zelf niet op kamers gegaan toen ik student was, ik heb dus ook niet samengewoond met leeftijdsgenoten maar ik kan me zo voorstellen dat het even wennen is aan elkaar. In dit boek kennen ze elkaar al wel, je begint niet helemaal aan het begin van het schooljaar voor mijn gevoel. Maar dat geeft niet want het is meteen al leuk! De personages zijn echt ontzettend verschillend en toch hebben ze elkaar gevonden en eigenlijk vullen ze elkaar lekker aan. Het zijn echt vriendinnen geworden die elkaar helpen. Er is er niet eentje bij waarmee ik me helemaal kan identificeren ik zie mezelf wel een beetje terug in allemaal. De avonturen zijn echt hilarisch en ik heb dit boek dan ook echt met een grote glimlach op mijn gezicht gelezen.

ik vond de graphics in dit boek ook geweldig, echt super tof hoe de meiden en hun omgeving tot leven komt. Halverwege dit boek is er blijkbaar een switch in tekenaars maar ik heb er echt niks van gemerkt!

Hoewel je vrij snel door de tijd heen gaat, is het gelukkig goed te volgen en je vliegt ook echt door het boek heen.

Als je nog op zoek bent naar een leuke graphic novel zoek dan niet verder en bestel dit boek, het is je geld en tijd helemaal waard.

Mag ik deel twee alvast alsjeblieft?