Recensie City of ghosts van Victoria Schwab

Recensie City of ghosts van Victoria SchwabCity of ghosts Series: Cassidy Blake #1
Published by scholastic on 28 augustus 2018
Genres: Paranormal
Pages: 272

Cassidy Blake's parents are The Inspectres, a (somewhat inept) ghost-hunting team. But Cass herself can REALLY see ghosts. In fact, her best friend, Jacob, just happens to be one.

When The Inspectres head to ultra-haunted Edinburgh, Scotland, for their new TV show, Cass—and Jacob—come along. In Scotland, Cass is surrounded by ghosts, not all of them friendly. Then she meets Lara, a girl who can also see the dead. But Lara tells Cassidy that as an In-betweener, their job is to send ghosts permanently beyond the Veil. Cass isn't sure about her new mission, but she does know the sinister Red Raven haunting the city doesn't belong in her world. Cassidy's powers will draw her into an epic fight that stretches through the worlds of the living and the dead, in order to save herself.

Ik geloof niet dat ik een boek heb gelezen van deze auteur dat ik niet fantastisch vond. Dus toen ik hoorde dat ze met een nieuw boek zou komen en dat dit een middle grade boek zou zijn heb ik hem meteen besteld. Nou ja het was een pre-order want hij moest nog uitkomen natuurlijk. Helaas had ik de pech dat mijn boek een week later pas aankwam maar goed het is zoals het is en ik heb hem nu uiteindelijk gelezen. Wat ik ervan vond? Dat zal ik je eens vertellen!

Allereerst de setting van dit verhaal, waar je de eerste paar hoofdstukken nog in Amerika bent en je het happy gevoel van zomervakantie ervaart slaat dit compleet om zodra ze in Schotland komen. Je hebt telkens zo’n onbehaaglijk gevoel alsof iemand achter je staat, terwijl je weet dat daar een muur zit. Dat is de word building die ik gewend ben van deze auteur. Je hebt echt het gevoel dat je zelf ook op de plek bent van de personages. Nu ben ik zelf nog nooit in schotland geweest dus of het wat dat betreft kloppend is weet ik niet natuurlijk maar ik vond de sfeer heerlijk. De beschrijving van de plaatsen prachtig en na het lezen van dit boek wil ik ook naar Schotland!!!

Dan de personages Cassidy vind ik een geweldig personage, ze is goed uitgewerkt en je hebt echt het gevoel dat je haar leert kennen terwijl je het boek leest. Ze is een beetje vreemd en sommige dingen die ze doet zijn natuurlijk ook vreemd. Maar kom op ze is nog jong en als ik haar was geweest was ik al lang gek geworden denk ik zo. Haar ouders vond ik ook echt geweldig. Waar de meeste ouders een beetje een stereotype zijn en afwezig, gescheiden of dood zijn de ouders van Cassidy gewoon bij elkaar en werken samen. Zij zijn degene die onderzoeken doen naar geesten terwijl hun dochter ze kan zien. Ik vond het echt mooie hoofdpersonages in dit boek. De bij personages voegen ook allemaal wat toe aan het verhaal, je snapt waarom ze ze ontmoeten en welke rol ze spelen in het verhaal. Ow ja en laten we de beste vriend van Cassidy niet vergeten, Jacob die een geest is! Hoe cool is dat een geest als beste vriend. Ik vond hem echt een heerlijk personage.

Dan het verhaal zelf, wat ik echt fantastisch vond! Het is eigenlijk een perfecte Halloween read want het is echt griezelig. Ik zou het wat griezeligheid willen vergelijken met de lockwood & co boeken. Je zit echt op het puntje van je stoel en some weet je dat er iets slechts gaat gebeuren en toch wordt je nog verrast. Ik vond het echt één van de beste boeken die ik dit jaar gelezen heb. Het is een vlot geschreven verhaal, met hier en daar een cliffhanger aan het einde van een hoofdstuk die ervoor zorgen dat je verder blijft lezen. De sfeer van het boek is echt perfect, precies zoals je zou verwachten een boek als deze

Ik kan echt niet wachten tot we weer op geestenjacht gaan met Cassidy en haar ouders!

5 gedachtes over “Recensie City of ghosts van Victoria Schwab