Mijn Londen reis!

Geen dagboekje vandaag, als dit online komt ben ik alweer op mijn volgende vakantie, namelijk met mijn meiden naar Disneyland Parijs. Maar vorige week ging ik dus naar Londen met mijn moeder. Wat een heerlijke reis, waar we veel gelachen hebben, emotioneel werden en bijna onze broek vol gepoept hebben van angst. Laten we snel kijken naar deze leuke reis!

Donderdag:

De wekker gaat heeeeeeel vroeg…..Ik bedenk me echt waar ik toch ook alweer aan begin want ik wil mijn bed niet uit! Maar goed ik ga naar Londen dus ik sleep mezelf uit bed en kleed me aan. De laatste dingen gaan in de koffer en dan is het tijd om te vertrekken. Mijn man is zo lief om ons naar Breda te brengen en daar nemen we de eerste trein richting Rotterdam. Maar goed ook, want de trein die we in eerste instantie zouden moeten pakken viel uit! Het tweede deel van de reis is van Rotterdam naar Brussel, in de Thalys dus dat gaat lekker snel. Het laatste gedeelte is ook met de trein, heerlijk eigenlijk je gaat zitten en je stapt midden in Londen uit!

Eenmaal in Londen gaan we eerst naar het hotel om in te checken, onze kamer is nog niet klaar dus we gaan eerst het centrum in! Naar de Forbidden planet waar ik een hele gave editie van Vengevul van V.E. Schwab vind!!! Ik ben helemaal blij! We gaan daarna eerst nog even terug naar het hotel en daarna nog terug naar Oxford street om te shoppen. We eten bij Vapiano en winkelen tot we echt niet meer kunnen en vermoeid terug gaan naar ons hotel.

Check die freak shake!!!

Vrijdag:

Vandaag gaan we naar Camden town, daar blijven we de hele dag, we gaan vanavond namelijk naar het Never say diet event van Bodyposipanda. Maar goed eerst dus Camden town, heerlijk langs alle winkeltjes struinen, ik heb echt een super fijne dag. Ik koop eigenlijk niet eens iets maar het is gewoon leuk om overal te kijken. Ow wacht ik koop nog wel wat, namelijk een nieuwe neuspiercing! We eten wat bij een klein standje en daarna is het wachten tot we naar het event kunnen.

Het event is echt heel erg tof! Ik ben echt enorm fan van Bodyposipanda en ik was dan dus ook heel erg blij dat we naar dit event konden. Ik ging er redelijk onzeker naar binnen, je gaat ook veel nieuwe mensen ontmoeten wat weer spannend is en ik zat gewoon wat minder goed in mijn vel. Maar toen ik eenmaal naar buiten ging was ik weer helemaal positief over mezelf. Had ik weer het gevoel dat ook ik er mag zijn in deze wereld. Dat is wat zo’n avond met je doet, ik heb geweldige mensen ontmoet en het was een mooie en emotionele avond. Maar het heeft ook wel een beetje mijn woede gevoed over het feit dat je als je dik bent maar gewoon gediscrimineerd mag worden. Dat mensen maar gewoon alles tegen je mogen zeggen. Al met al was het dus echt een hele gave avond!

Beste avond in Londen!!!!

Zaterdag:

Vandaag gaan we wat dingen bezoeken, helaas is het wel echt poep weer. We beginnen bij de Tower bridge, mijn moeder is daar nog nooit op geweest, en dan bedoel ik dus helemaal naar boven! Dus daar zijn we de dag mee begonnen. Het uitzicht is super tof en Ik kan het iedereen aanraden om daar eens heen te gaan als je in Londen bent. Na een korte stop bij de Starbucks om wat te eten en te drinken zijn we op de boot gestapt voor een rondvaart over een gedeelte van de Thames. Het was super leuk en degene die vertelde had veel humor. Ik hou van die droge Engelse humor.

We wilden eigenlijk nog wat anders gaan doen, maar we hadden het koud en we werden nat, dus we besloten om even terug te gaan naar het hotel en daarna wat te gaan eten. Ik ben ook nog even lekker de Waterstones in geweest en we hebben daarna echt heerlijk gegeten! Die avond waren we wel vrij vroeg weer terug op onze hotelkamer. Maar we hebben nog lekker even gelezen en daarna gaan slapen.

Hoogtevrees is niet handig als je boven op deze brug staat!

Zondag:

Vandaag was een angstige dag jongens…..we deden The London Bridge experience and Tombs….Oké dat eerste was niet heel eng, je krijgt gewoon wat bloederige geschiedenis over The London Bridge, net zoals The dungeon. Ik vond het interessant en verbaasde de groep met mijn kennis over deze geschiedenis. ( ik hou van geschiedenis en zeker als deze bloederig is haha. ) Daarna gingen we dus de Tombs in, we waren met een groep van 7, je moest achter elkaar lopen, handen op de schouders van degene voor je….Nou ik heb gegild, mijn hart zat in mijn keel en het was echt oprecht heel erg eng! Dus applaus voor alle mensen die daar werken want die hebben hun werk echt heel erg goed gedaan! Als je naar buiten gaat kom je door een soort van diner waar ze pannenkoeken en freak shakes maken. Ik heb voor het eerst in mijn leven een freak shake op en het was lekker!! En nodig naar al die angst haha.

Na de Tombs wilde we eigenlijk naar Westminster Abbey maar ja het was zondag dus die was dicht. We zijn uiteindelijk naar Churchill’s war rooms gegaan wat ontzettend interessant was. We besloten die avond naar de film te gaan en vooraf natuurlijk een hapje te eten. We hebben heerlijk gegeten en gelachen bij de film ( a simple favor ), daarna weer terug naar het hotel, onze laatste nacht want morgen gaan we weer naar huis.

Gelukkig hebben we het overleefd!

Maandag:

We hebben nog even voor we naar huis gaan, we ontbijten in een tentje vlakbij ons hotel en gaan daarna eerst nog even terug naar de Forbidden Planet waar ik weg ga met twee boeken. Eentje voor mezelf en eentje voor mijn kerstlootje ( ja die boeken heb ik alvast! ), daarna zijn we nog even binnen geweest bij de primark, waar we wat dingen kochten voor de kids en ik kwam een nieuwe boekwinkel tegen ( nou ja nieuw voor mi)j: The Foyels. Wat een geweldige winkel, heel veel hardcovers en zoveel young adult boeken!!! ik vond het heerlijk om daar rond te lopen. Tot slot zijn we nog wat gaan eten en daarna was het tijd om onze koffer te gaan halen en naar het station te gaan. Ook daar hadden we nog even de tijd om wat te drinken en wat te eten voor onderweg te halen.

De terugreis was heel anders dan de heenreis want we reisden nu rechtstreeks naar Rotterdam! Nou ja wel een stop in Brussel maar we hoefde niet over te stappen. In Rotterdam moesten we nog haasten voor de trein naar Breda en laat die avond kroop ik moe en een beetje treurig in bed.

Kijk die freak shake!!!

Londen wat was je mooi! Ik heb mijn hart echt verloren aan deze stad! Heb jij een lievelingsstad?

3 gedachtes over “Mijn Londen reis!

1. Ik heb dezelfde lievelingsstad. Iedere keer dat ik een Londen-verslag lees wil ik liefst zo snel mogelijk weer naar daar. Mijn nichtje en ik zijn er al over aan het praten. De volgende keer willen we net als jullie gewoon op hotel gaan ipv een Air BNB. We hadden een super leuke appartementje maar het lijkt ons misschien wel toffer om wat dichter in het centrum te zitten en zo wat tijd uit te sparen. We hadden eigenlijk geen enkele keer uitgebreid gekookt en slechts één keer in de tuin gezeten dus dan heb je niet echt een flat nodig hé. Ik wist niet dat je Foyles nog niet bezocht had. Zelf ben ik echt fan van The Forbidden Planet, maar ook van de sfeer van Waterstones (zeker die grote aan Piccadilly Circus). Bij Foyles hadden ze toen wij er waren minder boeken in de genres die ik graag lees.