Recensie Maanwerkboek van Leida Groot

Ik zag op Facebook een oproepje van Leida Groot om haar maan werkboek te recenseren. Ik vind de maan super interessant en natuurlijk was dit ook nog eens een bloedmaan! Ik heb me dus meteen aangemeld en een recensie exemplaar ontvangen.

Ik heb zelf het boek uitgeprint zodat ik het fijner kon lezen. Het is mooi opgebouwd in verschillende hoofdstukken die in eerste instantie wat meer uitleg geven over de volle maan en de volle maan in de eclips. Wat ik heel erg interessant vond om te lezen. Ik merk dat het me erg nieuwsgierig maakt naar meer informatie hier over. Dit keer stond de maan in het sterrenbeeld van de Leeuw, voor mij extra leuk want mijn man is een Leeuw haha.

Ik vond de theorie die in dit boekje stond echt heel erg interessant, het maakt mij enorm nieuwsgierig naar meer theorie over de maan en ook nieuwsgierig naar hoe maan en sterrenbeeld met elkaar in verbinding staan.

Wat extra leuk is aan dit boek, is dat er ook een ritueel instaat dat je kunt doen met de volle maan. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik het dit keer niet gedaan heb. Ik was simpelweg te druk geweest die dag en had niet de rust om daar mee te gaan zitten. Maar ik heb hem natuurlijk wel doorgelezen en het ziet er echt super mooi uit! Ik ben wel bekend met maanrituelen en heb in het verleden dit soort dingen wel gedaan. Vaak door zelf dingen op te zoeken. Een boek als deze maken het nog makkelijker om zelf ook een ritueel te doen. Dat vind ik dan weer heel erg tof en aangezien dit boekje elke maand verschijnt krijg je elke maand weer de kans om een nieuw ritueel te doen wat past bij de huidige volle maan.

Er stonden ook meditaties in dit boek en één daarvan heb ik wel gedaan, de volle maan laat los meditatie. Aangezien ik de laatste tijd echt moeite heb met het loslaten van dingen vond ik deze wel toepasselijk. Ik weet niet of het door de meditatie komt maar die nacht heb ik perfect geslapen. Wat ook heel fijn was, was dat er een link naar een youtube filmpje bijzat. Daar werd de meditatie verteld waardoor je hem toch wat beter uit kan voeren.

Ook staan er in het boek yoga oefeningen, nu ben ik niet zo thuis in yoga en besloot dus ook maar niet de oefeningen te gaan doen. Het was zondag en ik moest de dag erna werken. Ik weet dat ik met mijn geluk iets verrek of zo. Maar als het op een andere dag zou zijn zou ik het wel geprobeerd hebben. Ik weet namelijk nog van de zwangerschap dat ik yoga heel erg fijn vond toen. Maar ja dan hoef je je niet in allerlei bochten te wringen aangezien dat niet kan met de dikke buik haha.

Tot slot zit er nog een Leeuw eclips oefening in. Het is een oefening die je laat reflecteren op je gewoontes en dan vooral de gewoontes die je wil loslaten. Vervolgens ga je kijken welke gewoontes je eigenlijk liever daarvoor in de plaats zou willen zien. Ik vond dit erg mooi maar ook confronterend. Ik heb dan ook besloten de antwoorden hiervan niet te delen. Ik vind het te persoonlijk namelijk. Maar wat een inzichten krijg je dan in jezelf.

Als je mij zou vragen wat ik nu van dit boek vond heb ik een heel simpel antwoord: Ik vond het een geweldig mooi boekje! Het heeft me aan het denken gezet, het heeft me geïnspireerd en in mijn geval mijn fascinatie voor de maan en haar magie weer terug gegeven!

Ik kan iedereen die ook maar een beetje geïnteresseerd is in de maan aanraden een werkboek als deze te lezen en er mee aan de slag te gaan!

Als je nu nieuwsgierig bent naar meer of zelf ook een werkboekje wil kun je dit vinden op:

AstrologyRocks