Recensie: Cole van Tijan

Recensie: Cole van TijanCole by Tijan
Published by Tinteling romance on 1 februari 2019
Genres: romance
four-stars

'COLE is spannend, onvoorspelbaar, niet weg te leggen! Ik wilde dit verhaal niet alleen lezen, ik wilde erin wonen' ― Penelope Douglas, NYT-bestsellerauteur

Hij was gewoon een man die een restaurant binnenstapte. Ik wist niet wie hij was of hoe hij heette. We keken elkaar niet eens aan. Niets verbond ons met elkaar. Toch kon ik zijn aanwezigheid tot in mijn ziel voelen, liep er een tinteling langs mijn ruggengraat. Hij straalde gezag uit. De lucht om hem heen leek te knetteren. Dat was de eerste keer dat ik hem zag en ik raakte betoverd.

Die tweede keer was anders. Hij stond in de mysterieuze privélift aan het einde van de gang in mijn appartementencomplex. Een vluchtig moment raakten onze blikken elkaar, toen schoven de deuren dicht. Ik was totaal overdonderd. De adem stokte in mijn keel. Mijn zintuigen stonden op scherp. Mijn lichaam leek te zoemen.

Dat was nog maar het begin.
Hij was het hoofd van de maffia. Ik stond op het punt om hopeloos verliefd op hem te worden.

Zijn naam?
Cole Mauricio.

ISBN: 9781386731573

Ik heb een recensie exemplaar ontvangen in ruil voor een eerlijke recensie

Dit boek is niet geschikt voor jonge lezers vanwege de volwassen content.

Ik heb echt intens genoten van dit verhaal, het is al verfrissend om eens een compleet verhaal te lezen in plaats van telkens hele series. Je weet gewoon dat je met het einde van dit boek ook het einde van het verhaal van deze twee personages hebt bereikt. Maar goed laten we beginnen met de recensie:

De synopsis:

Het verhaal leek me meteen al interessant, de synopsis geeft niet super veel weg, maar maakt je wel ontzettend nieuwsgierig naar de rest van het verhaal. Voor mij was het echt een trigger om de rest van het boek te willen lezen.

Mijn mening:

Ik vond het zoals al eerder gezegd een heerlijk boek. Het is echt super verslaven en voor je het weet verlies je wat uurtjes slaap omdat je het boek uit moet lezen. Hoewel Addison soms een beetje naïef overkomt vond ik haar wel een fijn personage. Ze was eerlijk en oprecht en ik denk ook dat ze oprecht geen idee had wat er zich allemaal rondom haar had afgespeeld tijdens haar huwelijk. Wat ik ook heel prettig vond is dat ze niet meteen bovenop de volgende kerel dook nadat haar eigen man overleden was. Dat ze ook wel echt een periode van rauw heeft gehad.

Dan Cole, tja ik hou wel van de bad boys. Ik ben een sucker voor stoere mannen en als ze dan ook nog eens in pak zijn kan je mij wegvegen hoor. Ik heb dan ook echt genoten van zijn personage, ik snapte de frustratie van Addison soms ook, ik wilde ook meer weten van Cole haha. Ik vond het dan ook erg tof om een aantal hoofdstukken vanuit hem te lezen, van mij hadden dat er overigens wel veel meer mogen zijn.

Is het verhaal super origineel? Nee dat denk ik niet, zeker niet als je meer boeken in dit genre lees. Maar de manier waarop het verteld wordt vind ik wel echt heel tof. De personages die bij de twee hoofdpersonen horen, de setting ik vind het allemaal super tof gedaan! Ik had echt het idee dat ik precies wist hoe alles eruit zag en hoe iedereen eruit zag.

Waar ik bij een Nederlands boek of vertaling altijd een beetje bang voor ben is dat het vrij plat wordt. Waar het op seks aankomt vind ik de Nederlandse taal gewoon een beetje te plat vaak. Maar ik vind dat in dit boek echt heel goed gedaan, geen momenten dat ik in elkaar kromp omdat het zo plat aanvoelde. De scenes waren gewoon super mooi en echt heel goed! Dus een dikke pluim voor de vertaler van dit boek Olga Hoekstra!

Mijn oordeel:

Ik vind dit echt een heerlijk boek, het houd je vast van begin tot het einde. Een boek met een mooi liefdesverhaal, spanning en steamy scenes wat wil je nog meer? Dus ren naar je digitale boekhandel en bestel dit boek!

four-stars