Recensie: Mason ( Verboden Passie #1 ) van Linda KageMason by Linda Kage
Series: Verboden Passie #1
Published by SVM Publishing Genres: romance
Pages: 303
Format: e-book
Goodreads
three-stars

Het kan me niet schelen wat mijn nicht zegt; Ik ben niet de koningin van onmogelijke relaties. Ik bedoel, alleen maar omdat mijn laatste vriend me probeerde te vermoorden en een litteken in mijn nek achterliet, me dwong om door het land te trekken en legaal mijn naam in Reese Randall veranderde om aan hem te ontsnappen, betekent niet-

Oh, wie houd ik voor de gek? Voor een eerstejaars op de universiteit moet ik de slechtste dating track record ooit hebben.

Het is geen wonder dat liefde het laatste is wat ik in gedachten heb wanneer Mason Lowe mijn leven binnengaat. Maar de chemie tussen ons is als bam! Onze verbinding tart logica. En hij is gewoon zo heet. Om hem heen voel ik me levendiger dan ooit tevoren. Ik vind het zelfs leuk om met hem te kibbelen. Hij zou mijn soulmate kunnen zijn ... behalve een piepkleine glitch.

Ik heb een recensie exemplaar ontvangen in ruil voor een eerlijke recensie.

De achterflap:

Bij het lezen van de achterflap tekst wist ik meteen dat ik het boek wilde lezen, hij leek me echt super tof! Een boek over een gigolo, dat moet toch ook wel een “spannend” boek worden toch? Ik was ook erg benieuwd naar het verhaal van de ex.

Mijn mening:

Laat ik maar met de deur in huis vallen en zeggen dat dit boek helaas niet helemaal aan mijn verwachtingen voldeed. Laat ik uitleggen waarom.

Maar laat ik beginnen met wat ik leuk vond aan dit boek! Want ik moet eerlijk zeggen ik vond Mason echt een fantastisch personage. Ik vond hem echt heel erg tof en ik merkte ook dat ik het heerlijk vond als hij in beeld kwam. Zijn achtergrond zou ik graag wat meer over lezen, maar ik geloof dat er ook een boek is vanuit zijn point of view. Dus hopelijk kan ik die ook nog lezen.

Ik vond het verhaal op zich ook heel leuk, de relatie tussen Reese en Sarah vond ik ook zo leuk, na de wat stroeve start die ik ook niet zo goed kon plaatsen. Maar die ontwikkelde zich echt heel mooi en ik hou ervan als er goede onderlinge relaties zijn tussen vrouwen in een boek. Veel te vaak zie je dat ze elkaar onderuit halen en in dit geval zou dat eigenlijk ook wel heel erg zijn. ( ik verklap niks in verband met spoilers. )

Maar er zaten ook minpunten aan dit boek, die voor mij het leesplezier echt wel wat verminderde. Ten eerste had ik gewoon minder met Reese maar dat is natuurlijk persoonlijk, ik vond haar gewoon niet zo’n heel fijn personage en ik vond ze ook niet echt standvastig in haar gedrag. Ja ze is nog jong, maar dan nog vind ik haar persoonlijkheid ook gewoon echt chaotisch. De ene keer leuk en bubbly en dan ineens echt een bitch wat dan voor mijn gevoel niet past.

Nu komen er wat Spoilers voor het boek, deze zal ik vaag maken, dus druk er gerust op als je ze wil lezen en anders kun je door scrollen.

Oké de manier waarop Reese reageert op de penis van Mason….Je zou denken dat ze er nog nooit eentje gezien heeft! Ik vond haar reactie gewoon echt heel raar. Het voelde gewoon niet passend bij het personage en hoe je haar gedachten mee kreeg. Ik vond het heel vreemd dat die buurvrouw alle informatie over Reese zo had gevonden. Wat doet die vrouw? Werkt ze bij de FBI of de CIA? Ik vond dat zo random. Het voelde een beetje alsof de auteur nog even een reden moest vinden om hem te kunnen chanteren en dat er maar ingooide.

Ik moet ook zeggen dat ik de chemie niet echt voelde tussen Mason en Reese, heel vele mensen hebben dat wel blijkt uit de recensies, maar ik had dat niet. Wederom is dit natuurlijk helemaal persoonlijk.

Mijn conclusie:

Een boek dat echt heel veel potentie had maar het voor mijn gevoel niet helemaal waar kon maken. Ik ben wel heel benieuwd naar het verhaal door de ogen van Mason.

three-stars