Recensie: The sinner ( Haven Grace prep #1 ) van Kelsey Clayton

Recensie: The sinner ( Haven Grace prep #1 ) van  Kelsey ClaytonThe sinner by Kelsey Clayton
Series: Haven Grace prep #1
on 12 maart 2020
Genres: romance, bully romance

Ik heb een recensie exemplaar ontvangen in ruil voor een eerlijke recensie.

De achterflap:

Dit intrigeert me, ik moet bekennen ik ben wel een beetje fan van dit genre, mits het goed gedaan is. Dit boek klinkt echt goed en ik ben zo benieuwd wat er nu precies aan de hand is. Want hoe heeft ze zijn leven geruïneerd?

Mijn mening:

Tja en hier moet ik dan helaas bekennen dat het boek me een beetje tegenviel….Was het heel slecht? Nee anders had het minder sterren gehad. Ik vond de interactie tussen Savannah en Grayson bijvoorbeeld echt heerlijk. Je zag dat er geschiedenis was en de flashbacks naar hun jeugd vond ik ook echt heel erg leuk.

Maar de reden waarom hij zo boos was op haar vond ik echt niet zo denderend. Laten we voorop stellen dat het meisje 10 was, dus ja moet je een kind van 10 echt zoiets kwalijk nemen? Ik vind persoonlijk van niet, ik kan me nog voorstellen dat hij zo denkt als zijn vader tegen hem zegt dat het haar schuld is. Op het moment dat hij dus zelf ook nog zo jong is. Maar inmiddels is hij 18 en zelfs zijn moeder zeg, kom op ze was 10. Maar hij blijft volhouden dat zij dit expres gedaan heeft. Ik kon me er gewoon zo niet in vinden. Dat irriteerde me gewoon echt een beetje. Ik snapte wel dat de auteur niet meteen het hele verhaal wilde prijsgeven maar in dit geval had het me een hoop gescheeld want nu wachtte ik in spanning af om teleurgesteld te worden. Het feit dat Savannah ook echt geen idee had waarom hij nou zo boos op haar was zegt in dit geval eigenlijk wel genoeg vind ik.

Ik heb al eens eerder een boek gelezen waarbij een meisje vanaf dat ze 6 was of iets in die richting aangewezen werd als iemand die een ander zijn leven had verpest en ik kan daar gewoon echt helemaal niks mee. Misschien is het omdat ik zelf mama ben, dus ik ben wel benieuwd wat jullie daar van vinden? Ik zal dit verhaal even afdekken in een spoiler stukje als je het niet wil lezen prima maar als je denkt ik ben nu wel nieuwsgierig naar de reden dan kun je het aanklikken en laat me dan vooral weten wat jij hiervan vindt.

Oké de vader van Grayson is vals beschuldigd van het stelen van geld. Dit had namelijk de vader van Savannah gedaan. Die heeft uiteindelijk de vader van Grayson erin geluisd door ervoor te zorgen dat zijn dochter op camera vertelde waar het geld lag. Het meisje was 10 he laten we dat even voorop stellen. Haar moeder is overleden en ze heeft alleen haar vader nog. Ik vond het gewoon zo’n beroerde reden….

Ik vond de personages om hun heen ook een stuk interessanter en ik ben dan ook wel benieuwd naar het volgende deel in deze serie. Op zich was het boek ook zeker vermakelijk en heb ik ook wel genoten van de interacties tussen iedereen. Het leest vlot en dat zorgde er ook voor dat ik verder bleef lezen.

Mijn conclusie:

Een boek wat mij helaas een beetje tegenviel, ik had er gewoon wat meer van verwacht. Ik ben wel benieuwd naar het tweede deel want de schrijfstijl vond ik wel prettig en ik ben benieuwd naar het verhaal van deze personages.